Gå til innhold

Fikk veer,måtte utsette fødselen - Noen SPM...


Nillee*FikkPerleMarie040906*

Anbefalte innlegg

11. August ble jeg innlagt på sykehuset pga jeg fikk veer. Jeg fikk to sprøyter for å stoppe fødselen og tre for at babyens lunger skulle modnes.

 

Jeg har et spørsmål ang dette, jeg er i uke 33 og det går fint om jeg må føde nå.

 

1) Har fått beskjed om å ikke sitte for mye, gå, stå eller ligge på rygg. Betyr det at jeg kan forvente tulla mi veldig snart?

 

2) Et annet spørsmål - Er det normalt at jeg kjenner et press nederst i skambenet?

 

HÅPER noen kan svare meg på disse to.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spm 1 kan jeg nok ikke svare på annet enn at jeg tror disse stillingene kan utløse rier igjen. Meeen, press nederst i skambeinet er som regel fordi hodet har festa seg. De aller fleste gravide kjenner det i slutten av graviditeten:) Lykke til med fødsel og barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi.. ikke gå- ikke stå- ikke sitte og ikke ligge på rygg...hva KUNNE du gjøre da, bare ligge på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg får kun lov å ligge på siden, faktisk.. Men fikk så vonde sprøyter (3stk), så gjør vondt det og =( heldigvis gjør det ingenting nå om jeg føder siden lunger er modnet og alt =)

 

Lurer bare så veldig på om det skjer iløpet av dem neste dagene.. De kan jo ikke stoppe riene resten av tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia:)

Vi er vel i ca samme siuasjon, er 32+3 idag og var inne på sykehuset natt til torsdag og fikk sprøyter for å stoppe riene + modnings sprøyter for lungene.... jeg lurer jo også veldig på hva som kommer til å skje framover, men jordmødrene på føden sa at det er veldig individuelt... noen kan gå et par dager, mens andre kan gå oppmot terminen.

Nå har jeg nesten 3 cm åpning, og livmorhalsen var bare 2 cm (skal være ca 4).. hadde du også åpning?

 

Vi får smøre oss med tålmodighet..... og håpe beibiene våre holder seg inni magen i iallefall noen uker til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Les innlegget til tulleku litt lenger ned på siden, har svart henne der angående ruging;)

Bar spør om du lurer på noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visstnok 3,5 cm livmorshals :o .. men dem sa at bare jeg hvilte godt så kom hun neppe før torsdag, og fra torsdag gjør det ingenting(da går jeg inn i 34.uke) :)

 

Men takk for svar, trodde jeg var den "eneste" som hadde gått gjennom dette ^^ ..

 

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lungemodningssprøytene i uke 25, er nå 30+4. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle hvile med beina høyt flere ganger for dagen, men at moderat bevegelse var bra.

 

Jeg har kjent press nederst i skambenet siden uke 27, men hodet er ikke festet.

 

Håper dette kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, ja, takk, det gjorde det jo igrunn..:) men det jeg fikk i tankene av jordmødrene og legene på sykehuset var at det kom til å skje noe snart.. Får se da;D takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...