Gå til innhold

Fikk veer,måtte utsette fødselen - Noen SPM...

Anbefalte innlegg

Skrevet

11. August ble jeg innlagt på sykehuset pga jeg fikk veer. Jeg fikk to sprøyter for å stoppe fødselen og tre for at babyens lunger skulle modnes.

Jeg har et spørsmål ang dette, jeg er i uke 33 og det går fint om jeg må føde nå.

1) Har fått beskjed om å ikke sitte for mye, gå, stå eller ligge på rygg. Betyr det at jeg kan forvente tulla mi veldig snart?

2) Et annet spørsmål - Er det normalt at jeg kjenner et press nederst i skambenet?

HÅPER noen kan svare meg på disse to.. Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spm 1 kan jeg nok ikke svare på annet enn at jeg tror disse stillingene kan utløse rier igjen. Meeen, press nederst i skambeinet er som regel fordi hodet har festa seg. De aller fleste gravide kjenner det i slutten av graviditeten:) Lykke til med fødsel og barn:)

Skrevet

Takk for svar:) Håper på fler:)!!

Skrevet

Hi hi.. ikke gå- ikke stå- ikke sitte og ikke ligge på rygg...hva KUNNE du gjøre da, bare ligge på siden?

Skrevet

Hehe.. Da jeg var innlagt med rier fikk jeg beskjed om å ikke ligge flatt på ryggen, men på siden, så ja?

Skrevet

Jepp, jeg får kun lov å ligge på siden, faktisk.. Men fikk så vonde sprøyter (3stk), så gjør vondt det og =( heldigvis gjør det ingenting nå om jeg føder siden lunger er modnet og alt =)

Lurer bare så veldig på om det skjer iløpet av dem neste dagene.. De kan jo ikke stoppe riene resten av tiden..

Skrevet

Heia:)

Vi er vel i ca samme siuasjon, er 32+3 idag og var inne på sykehuset natt til torsdag og fikk sprøyter for å stoppe riene + modnings sprøyter for lungene.... jeg lurer jo også veldig på hva som kommer til å skje framover, men jordmødrene på føden sa at det er veldig individuelt... noen kan gå et par dager, mens andre kan gå oppmot terminen.

Nå har jeg nesten 3 cm åpning, og livmorhalsen var bare 2 cm (skal være ca 4).. hadde du også åpning?

Vi får smøre oss med tålmodighet..... og håpe beibiene våre holder seg inni magen i iallefall noen uker til :o)

Skrevet

Hei igjen:)

Les innlegget til tulleku litt lenger ned på siden, har svart henne der angående ruging;)

Bar spør om du lurer på noe..

Skrevet

Jeg hadde visstnok 3,5 cm livmorshals :o .. men dem sa at bare jeg hvilte godt så kom hun neppe før torsdag, og fra torsdag gjør det ingenting(da går jeg inn i 34.uke) :)

Men takk for svar, trodde jeg var den "eneste" som hadde gått gjennom dette ^^ ..

Klem :D

Skrevet

Takk for det..;)

Skrevet

Dytter denne, lurer på akkurat samme spørsmålene selv!!! Føles som om det skjer noe veldig snart ..

Skrevet

Jeg fikk lungemodningssprøytene i uke 25, er nå 30+4. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle hvile med beina høyt flere ganger for dagen, men at moderat bevegelse var bra.

Jeg har kjent press nederst i skambenet siden uke 27, men hodet er ikke festet.

Håper dette kan hjelpe noe.

Skrevet

Åja, ja, takk, det gjorde det jo igrunn..:) men det jeg fikk i tankene av jordmødrene og legene på sykehuset var at det kom til å skje noe snart.. Får se da;D takk for hjelpa

Skrevet

Linken virket ikke hos meg.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...