♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 13. august 2006 #1 Skrevet 13. august 2006 foreldre og forlovere.....Den mest brukte......? Forloverne og brudgommen står der oppe når bruden og faren kommer opp! Far sitter ved siden av bruden, forloveren SITTER eller STÅR bak? Når vi skal opp til presten, skal far sette seg ved siden av brudgommens mor DA eller ETTER vi har vært opp hos presten? Skal de sitte under hele sermonien? Herregud, jeg tenker og tenker, men blir helt gal, hehe.... Jeg vil ha det helt klart i hodet mitt hvordan det skal skje, elelr så blir jeg helt tullete:) Kan noen erfarne bruder hjelpe meg? selv om det er ett år til jeg skal gifte meg, men nervene kommer og går likevel........
brooklyn Skrevet 13. august 2006 #2 Skrevet 13. august 2006 vi gikk gjennom alt dette sammen med presten noen dager før vielsen. Det er mange alternativer på hvordan dette skal gjøres. Noen velger å sitte vendt mot hverandre på hver sin side oppe ved alteret, med forloveren sin ved siden av seg. Andre velger å sitte sammen med ryggen mot gjestene med forloverne sittende vemdt mot hverandre. Andre igjen velger å ha mor og far sittende oppe ved siden av seg (vendt mot hverandre). Mange alternativer. Vi satt ved siden av hverandre, mannen min og jeg og våre forlovere satt på skrå bak oss. Synes det var god tog trygt for da fikk jeg holdt min mann i hånden hele tiden. Synes det var godt. I tillegg smilte vi litt når jeg hadde satt meg ned og jeg flyttet forlovelsesringen fra høyre til venstre hånd. Da skulle det liksom skje, om du skjønner. Presten signaliserte når vi skulle sitte og når vi skulle stå og når vi skulle knele. Det hele gikk smertefritt for seg. Snakk med presten om det. Foreslå det du vet kommer til å passe best for deg. De vil du skal ha det bra den dagen:))
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 13. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2006 takker for svar.....Men fortsatt spørsmål, hehe Hvor satt deres foreldre da? Og...Skal foreldrene våre være med til presten når vi skal dit til samtale?
brooklyn Skrevet 13. august 2006 #4 Skrevet 13. august 2006 Vi hadde vielsen utendørs, men med prest. Våre foreldre satt på samme rad, sammen med besteforeldrene våre og søskene våre. Har du vielsen i kirken er det "vanlig" at det er en side for bruden og en for brudgommens familie/gjester. Da sitter som oftes foreldre og søsken fremst. Vi hadde ikke med foreldre eller forlovere til samtale med presten. Det var bare oss og presten og vi pratet om løst og fast og vielsen og han synes det var gret å bli litt kjent med oss også. Vet det ikke er alle som gjør det på denne måten, men jegsynes det var ok.
Stratos med 3 barn Skrevet 13. august 2006 #5 Skrevet 13. august 2006 Kommer ann på kirken tror jeg! Den vi brukte var veldig liten, så det fulgte begrensninger med pga det. Men dette går dere igjennom sammen med presten før dere skal vies, så ikke la det ta fra deg nattesøvnen nå, så lenge før i hvertfall )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå