Gå til innhold

Ups, vet lite om slimproppen..ble plutselig nervøs.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg fødte for tidlig sist gang, og ble satt igang osv., så jeg vet faktisk ingenting om slimproppen utenom at den løsner noen uker før. Hvor er den og hvordan oppdager jeg at den løsner? Hva er normalt og hva er ikke normalt når det skjer? Noen som kan fortelle meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har født før, så aldri noe til slimproppen. Visste heller ikke at den eksisterte.

 

desutten kan den gå måneder i forveien, og den kan lages på nytt igjen. Så en sllimpropp er bare en slimpropp, og ingen indikasjon på når fødselen starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn gikk 3 mnd før...sist gang.

Kroppen lagde en ny. Slimproppen har ikke så veldig mye å si ang når fødselen din skal starte eller ikke.

Jordmødrene synes vi faktisk er litt hysteriske ang denne proppen.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor har født tre barn.. hun viste ikke at det eksisterte engang..

Deler av min gikk for to uker siden men sitter her i sofaen og har det bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 6.8 og min "propp" gikk 10.8 og sitter nå fortsatt her like gravid.. Man kan nok ikke si noe om når fødslelen starter utfra den tror jeg. Men var ikke i tvil om at det var den som kom ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med min første så jeg aldri noe til den, nr to gikk den samme dag som hu kom.. slim proppen gikk for to uker siden nå, jeg har fått mere slim etter det.. så kansje alt gikk ikke samtidig, ikke vet jeg. jeg er da en dag over terminen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk gravid med førstemann lærte jeg på svangerskapskurset at en slimpropp er et tegn på at fødselen er i gang dersom det kommer sammen med litt blod. Det skjedde faktisk meg. Og en time etterpå gikk vannet, og 8 timer senere var sønnen min født.

 

Men jordmoren sa at dersom slimproppen gikk uten blod tilstede, var dette ikke noe tegn på at fødselen var nært forestående.

 

Jeg visste ikke at slimproppen kunne lages på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nop, andregangs her også, har ikke sett noe til slimproppen og bryr meg overhode ikke. barnet kommer ut uansett - tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med førstemann gikk slimproppen fra 1.nyttårsdag og over ett par dager. Var ikke i tvil på noe som helst tidspunkt at det var slimproppen da det var eksepsjonelt store mengder med slim. Hadde ingen blødning. Men fødte ikke før 9.jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt første svangerskap gikk slimproppen med blod ca 12 timer før jeg fødte.

 

Trodde slimproppen alltid kom med blod, men det forklarer kanskje hvorfor jeg hadde en del slim for noen uker siden, kanskje slimproppen min har gått??

 

Snart mamma til 4 men lærer noe nytt hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...