Gå til innhold

Om det var fødepizzaen, sex'en eller fullmånen som gjorde det, vet jeg ikke...


mamo82 *2 jenter*

Anbefalte innlegg

...men det ble baby på meg! Rett på termindatoen, til og med.

Her er min fødseshistorie, som ikke finnes skummel:

 

Har de siste ukene gått rundt med 2 cm åpning, og i tillegg hadde jeg de siste dagene mistet slimproppen gradvis.

På kvelden den 8. lagde jeg fødepizza, som forsåvidt var ganske god, men jeg hadde mine tvil om hvor effektiv den kunne være. Greide også å lure sambo med på en runde i senga senere, så ca kl. 00.30 begynnte jeg å kjenne de første små takene i magen. Brydde meg ikke så mye med det til å begynne med siden det ikke var så vondt, mest bare som kraftige kynnere. Noe over halv tre ringte jeg føden, for da var takene begynnt å bli relativt smertefulle og regelmessige med 5-7 min mellom. JM sa at det nok ikke sto om, men jeg måtte bare komme når jeg følte for det. Rett etter jeg hadde lagt på tlf ble takene kraftigere, så jeg følte at jeg kunne klassifisere dem som rier, og ikke bare maserier eller kynnere lenger. Jeg tusla rundt mellom riene og pakka siste rest i bagen, fikk opp sambo og vi kom oss i bilen. Han tok det helt med ro, han sa senere at han var så sikker på at det bare var falsk alarm igjen.. hehe.

 

På føden kom vi kl. 03.30, og ble tatt i mot av en utrolig trivelig JM. Jeg ble lagt inn på innskrivingsrommet, og hun sjekka fosterlyden som hørtes flott ut, og sjekka åpninga som da var blitt "utrolige" 7 cm siden kl. 00.30! Jeg syntes ikke jeg hadde hatt SÅ vont, hadde jo forventet det verre. Det bar rett inn på fødestua og opp i badekaret. Mens jeg sto der og kliper meg fast i badekarkanten under en ri, kommer sambo inn med vann til meg. Han ser på meg og sier "Ska du fø' NO??" Etter at han fikk fordøyd det et lite øyeblikk, tok han seg flott av meg. Jeg kom meg gjennom riene mens han dusjet magen med varmt vann og støttet kroppen min. Nå kjente jeg riene godt! Etter en knapp halvtime i karet var det nesten full åpning, så da kom jeg meg bort til fødesenga. Sto ved siden av den etpar rier, men begynte å få pressetrang og da mente jeg det var på tide å komme meg opp i den i stedet.

 

Hadde jo planlagt å bruke lystgass, men den gang ei. Prøvde gjennom etpar rier, men jeg merket null effekt av den, og JM sa at jeg var nok kommet for langt til at den ville ha noe effekt på meg. Jeg tenkte "til helvete med lystgassen!", og fant ut at jeg nok ville greie meg uten den.

Riene og pressetrangen ble sterkere, og JM sa at jeg måtte presse når jeg følte for det. Fant tak for beina på sengeramma mellom madrassene slik at jeg fikk sparke fra der. Etterhvert fikk jeg håndtak å holde i også. Riene var sinnsykt intense, og jeg presset med det jeg greide under hver ri. Ble en masse stønning og grynting, og noen brøl i forbannelse over den skapningen som absolutt skulle ut på den trangeste plassen på kroppen, føltes det som. Det rare var at sinnet pga smertene førte til at jeg fikk litt ekstra giv til å presse. Når hodet sto å tøyde i åpningen tok jeg hånda ned og kjente, det var underlig, men fantastisk! Jeg slappet godt av mellom riene, greide faktisk både å prate og le.. det hadde jeg aldri trodd. De siste pressriene var smertefulle, og det kjentes ut som om jeg skulle både drite meg ned og revne alle veier. Husker jeg jamret meg gjennom de siste med et langt "auauauauauauauauauau" på slutten av hver ri. Tror aldri jeg non sinne har tatt så mye i. "Plutselig" kom hodet og kroppen ut, og jeg fikk sett at det ble en jente, før jeg fikk ungen opp på magen. Det var deilig å slappe av, og vi kunne nyte synet av jenta vår. JM undersøkte meg, men det var bare så vidt hun fikk det til, for jeg ble så utrolig kilen, og vred meg som en ål mens jeg holdt på å le meg fordervet - men det gikk til slutt! Måtte syes litt, så mens bedøvelsen virket fikk jeg sett på morkaken (noe jeg ga beskjed om at jeg skulle mellom etpar pressrier). Syinga gikk fint, var bare etpar sting jeg kjente. Jeg gikk inn på rommet vårt, og da JM kom inn så hun forferdet på meg, og spurte om jeg virkelig greide å sitte i skredderstilling nå?? ..hihi..

 

Jenta vår kom kl. 04.47, etter ca 45 min. med effektive pressrier. Det hele gikk utrolig fort, det var noe jeg aldri hadde forventet meg som førstegangsfødende. Ca. 4 timer og 15 min fra begynnelse til slutt. hadde så sent som samme dagen vært på kontroll hos JM og fikk beskjed om at min fødsel kunne bli lang, siden ungen lå sånn at den måtte snu seg en halv gang ekstra på tur ut.. hehe.. godt at hun tok feil!

 

Formen min er flott etter fødselen, det hele var en flott opplevelse selv om det selvfølgelig var vondt, da.. :o) Vi har fått en unge som bare spiser og sover, gleder meg til å bli kjent med henne! Kom hjem i går etter 3 døgn på føden, og vi bare koser oss sammen alle tre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graulerer med jenta og en fin fødselsopplevelse!! Lurer på; hva er en fødepizza da he he:) nysgjerrig jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta!

 

Håper jeg får en like fin fødselsopplevelse som deg, når det blir min tur:-)

Det hørtes jo ikke skummelt ut i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, kjempeflott fødselshistorie:) Gleder meg til det er min tur når jeg leser slike flotte historier. Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse med jenta:) og takk for at du delte den fine fødselsfistorien din med oss:) lykke til videre, og kos dere masse!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden - det var en nydelig historie. Så deilig å lese om førstegangsfødende som faktisk ikke har så vondt at de tror de skal dø, kaster opp, svimer av osv. Håper jeg er halvparten så heldig som deg... 8 dager til termin, så jeg er overklar! Takk for en fin historie og gratulerer så masse med den helt sikkert nyyyydelige jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din heldiggris, dette hørtes ut som en drømmefødsel. så kjekt at det også går an!! håper min blir like bra... lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jenta di - og for en flott fødsel! Så bra å lese om en førstegangsfødende som har så fin fødsel, det gjør at jeg gleder meg til å oppleve min snart. Håper jeg er like heldig som du!!! :-)

Kos dere masse og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for at du delte en slik fin opplevelse med oss. gratulerer så mye til både mamma og pappa i huset. kos dere masse i den spennende tiden som ligger foran dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...