Gå til innhold

Hvor lenge etter fødsel kommer melken?


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva som er vanlig. Noen som har født før som kan svare? Ellers; hva skal babyen drikke/spise hvis ikke melken kommer før en stund? Jeg er nysgjerrig jeg, kanskje dumme spørsmål, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kun hva jeg har hørt.

Det tar ca 2-3 dager etter fødselen før melken kommer.

Babyene klarer seg uten mat den første tiden, men at de får vann (evt mme?)

 

Korrigér meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har allerede råmelk i brystene når barnet kommer til melken. Og den er så fet og næringsrik at den får barnet gjennom de første dagene før melkeproduksjonen kommer i gang. Den vanlige melkeproduksjonen er i gang på to til fire dager. Jeg fikk sinnsyk melkespreng den tredje dagen da jeg først hadde en ytterst sugevillig unge, men så fikk han litt gulsott og ble svært trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melka kommer for fult på den 3 dagen (det er vondt!) Før det er det jo råmelk i btystene, og babyene tærer på det fettet de har i mellomtiden, det er derfor stort sett alle nyfødte går ned i vekt de første dagene til melka kommer.

 

De barna som er for små, får mme i mellomtiden da, med skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, skikkelig melkespreng den tredje dagen på sykehuset. Hadde så harde og store bryster at babyen ikke fikk tak...ble ganske oppgitt over dette -ikke noe bedre når man er sårbar fra før...pumpet meg istedet og ga babyen melka mi på flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pumpet bare ut verste trykket og det var allikevel nok til at baby ble fornøyd. Det var skikkelig vondt og vet ikke hva jeg skulle gjort uten pumpa for puppene var så sprengt at det fantes ikke brystvorte å suge på en gang.) var akkurat kommet hjem fra sykehuset dvs 3dje dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...