Gå til innhold

Hva med mannlig jordfar. Er det noen som har hatt det eller hørt om det.?


Dunna 71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gikk til svangerskapskontroll på sykehuset i slutteen av forrige svangerskap, og gikk da til mannlig jordmor(eller jordfar som mange forretrekker å kalle det). Fantastisk flink kar, med skikkelig peiling på det han styrte med. Hadde ikke hatt noe problem med å ha ham med under fødselen iallefall....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe ei venninne fortalte. Hun lå på Riksen og da kom det inn en jordfar........det var nå én ting, men han var mørkhudet, nesten helt sort. (vet ikke nasjonaliteten hans) Hun ble kjempelang i maska, hadde ikke forventet det for det er jo ikke så veldig vanlig kan man si. Men litt morsomt da. (tror det er samme mann som var med i det der gjett-yrke-programmet til Tande P)

 

Han gikk av vakt før hun fødte, det syns hun var litt dumt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt om jordfaren på Riksen. Kun positivt, at han er kjempeflink og at flere ønsker å repetere etter å ha blitt bistått av ham under fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det noen som så nasjonen på tvn?

der fikk vi være med en mannlig jordmor på jobb, og det finnes 11 mannlige jordmødre i norge.

 

Ikke mye det nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ok med en mannlig tror jeg! Jeg klikket så definitivt IKKE med min jm under forrige fødsel, hun var så "ta og føle på", følte meg behandlet som en liten flink pike! Jeg trengte en som kunne pushe meg litt, tror en mann hadde fått det bra til! SÅ kunne jeg brøle:"dette vet du søren meg ingenting om":):)

 

Hehe, litt kult med en kølsvart,manlig jordmor, ikke helt det man venter, hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til svangerskapskontroll til en jordfar med min datter og gjør det denne gangen også. Han er kjempe hyggelig og har skikkelig peiling. Syns det er litt synd han ikke var på vakt forrige gang jeg fødte. Så jeg håper han er det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jordfar da jeg ble født:) Mamma syntes det var veldig greit og han var veldig flink. Vet ikke om haugesund sykehus har jordfar nå, såg ingen jeg for 3 år siden da jeg fødte datteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å pirke litt - det er ingenting som heter jordfar!

Ordet jordmor kommer ikke av at det er en kvinne som tar imot barnet, det kommer derimot fra "moder jord"

 

Hvis det er en mann som tar imot barnet, heter han også jordmor.

 

Bare så det er sagt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Narvik jobber han Paul som var på tv for en knapp uke siden.Tror ikke det bryr meg hvem som titter meg oppi skjura når det bærer til stykket.Ungen skal ut okke som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...