Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Jeg hadde ei venninne på besøk i dag som lekte ganske voldsomt med jenta mi på ni mnd. Humpet henne opp og ned på knærne sine raskt og mye - og pluselig høyt opp, la henne bakover med hodet nesten nede i gulvet og løftet og herjet. Jenta mi protesterte ikke, lo litt, men var mest forbauset, og jeg satt med hjertet i halsen. Hvor mye herjing tåler disse så egentlig? Er jeg litt hysterisk som reagerte på dette...?
Halloween-mamma Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Tja.. vanskelig å si, jeg er av den mer forsiktige typen selv da.. Jeg er av den oppfatning at man bør gjøre ting litt gradvis, og la babyen få lov til å oppfatte hva som skal skje før man herjer så voldsomt. Min gutt har i hvert fall mer glede av leken da. Han liker godt å bli skremt, f.eks., hvis han vet at noen har tenkt å skremme ham. Men når noen plutselig dukker opp fra "intet" og skal skremme så blir han redd. Min er også 9 måneder, og da han var yngre måtte jeg ofte si til folk at "han er ikke så vant til..." hvis de begynte å gjøre ting med ham som var mer herjete enn han var vant med, og det var som regel nok til at de var litt mer forsiktige.
M&Ida Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 De tåler heldigvis mer enn vi tror, men jeg ville nok sagt ifra hvis du syntes det ble for voldsomt:-)
Gjest Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Såpass tåler de. :-) Unger i den alderen sier fort fra om noe er ubehagelig. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 vi homper med vår jente, flyr i lufta og gjør litt brå bevegelser.. hun elsker det.. å det tåler de.. vår er 6mnd.
*ulvemor* Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 sånn gjør jeg med mi jente på åtte mnd også Hun er en liten villbasse, og elsker alt som er voldsomt, og blir hun litt redd så sier hun jaggu i fra !!
Gjest Skrevet 13. august 2006 #7 Skrevet 13. august 2006 sånn kan ikke vi gjøre,da får vi maten i retur. hun er kjempe flink til å gulpe
Kosemaisen :-) Skrevet 13. august 2006 #8 Skrevet 13. august 2006 Gutten vår på 8 mnd elsker voldsom lek.Snurre rundt,bli kastet opp i luften osv. Han ler høyt og vil mer og mer... Men han er veldig sterk da...Reiser seg opp alene,står selv osv. Og så er han vandt med sånn lek...Både det og "skremmeleker" som f.eks noen gjemmer seg bak sofaen og titter frem og roper BØ! Men vi kjenner jo han da,og vet hvor mye han tåler...Og han er sikker på oss.Kommer det noen på besøk som herjer sånn blir han av og til redd,og da skriker han! Så de sier nok ifra de små,om det blir for mye:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå