Gå til innhold

tips mot halsbrann og oppstøt


Gjest

Anbefalte innlegg

motas med stooor takk...

min aller største frykt er nå i boks...

eter sjokoladekikk lå jeg hele natta med dette.måtte sitte å sove til slutt..har dere gode tips?har kun melk i huset,men det hjalp ikke.noe annet man kan bruke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei attpåklatt!:)

Ser at du har begynt å slite med halsbrann du og?!;) Hos meg hjelper det faktisk å drikke regelmessig melk... Men ser at det ikke hjelper hos deg... Mmhhh... Vet ikke om noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,skal aldri være alene hjemme mer....hehe

 

fikk sjokoladekikk,og hele natta var jeg oppe.drakk 1 1/2 liter melk,spiste is,kaldt vann,ingenting hjalp...sovna rundt 10 av utmattelse,hehe-

mitt aller største mareritt er nå et faktum...

ikke kom jeg meg på apoteket heller,hmmmmf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Ja det er helt grusomt! Har også merket at når jeg spiser eller drikker mye om gangen så blir det verre... Prøv å grikk små mengder melk om gangen... Da blir magen ikke så fort full:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei attpåklatt:)

Takk for hjelp og støtte her ang bricanyl:)

Jeg bruker Novaluzid tyggetabletter, som hjelper mot begge deler.

 

Ellers vet jeg andre bruker:

Nyco

Samarin

Gaviscon

Link

Titralac

 

Ikke Pepciduo til gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde....men hjal det? nix og nei...

husker ikke annet gode råd heller..får heller holde meg unna slikt.første gangen jeg fikk lyst på sjokolade,og så får jeg den takken..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk takk...

problemet er at jeg ikke kom meg på apoteket,og gruer til natta..du vet ikke om annet jeg kan prøve,som man kanskje har liggende hjemme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at tørr havregryn skal hjelpe mot sure oppstøt og halsbrann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hørtes ut som du drakk mye melk på en gang da.. kanskje i litt mer moderate mengder neste gang? men for all del, selv om det hjelper på noen, trenger det jo ikke hjelpe på andre. har funka bra med 1- 1 1/2 glass for min del, ellers så har is vært toppers. har hørt at mandler har hjulpet for noen da, men det har jeg ikke prøvd selv. kanskje du har det liggendes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

melka drakk jeg over lang tid da...hjalp ikke uansett,hehe.

is hjalp heller ikke,prøvde det også.men skal prøve alt dere har kommet med,for natta var et mareritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde det akkurat som deg for et par netter siden.. satt oppe fra 3-7 pga halsbrann. Skjønner at du ikke kommer deg på apoteket nå, men råder deg virkelig til å løpe dit på mandag og kjøpe Link tyggetabletter! Jeg har prøvd gaviscon tyggetabletter, men de hjalp bare i starten. Nå har jeg 9 dager til termin og Linken har blitt min beste venn. Godt smaker de også! Lykke til!

 

Forresten... melk hjelper meg også... prøv et glass før du legger deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...ja jeg kom meg ikke agårde i dag.vet jeg brukte flytende greier sist,men husker ikke hvilken sort.helt pyton hvor ille det ble.skal ALDRI spise sjokolade igjen.(tror jeg)

fikk ligge ca to timer i natt,ellers var jeg oppe.så jeg skal prøve noen av rådene over her til natta,hvis det svineriet dokker opp igjen.

melk hjalp ikke meg i natt da.

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege og jm sier man IKKE skal bruke link når en er gravid!!!

 

Her går d mye i natron, den er syrenøytraliserende. Drikker først et lite glass med dette, og så tygger jeg 2-3 gaviscon tabl. før jeg legger meg for natta. Sover hele natten gjennom uten noe større problem! Verd et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg var plaget av halsbrann gjennom hele svangerskapet. Bortsett fra noen å timer på formiddagen var jeg plaget av dette hele døgnet. Det som hadde best effekt på meg var flytende Gaviscon. Det smaker ikke godt, men var likevel den beste av to onder. Denne flasken ble etterhvert en helt nødvendig følgesvenn uansett hvor jeg gikk, skjønner ikke hvordan jeg skulle overlevd uten;)

 

I tillegg lærte jeg meg jo etterhvert at det var noen matvarer jeg reagerte mer på enn andre og jeg måtte være veldig påpasselig for ikke å spise for mye.

 

Ellers er det jo mange produkter på markedet mot dette som flere har vært inne på her, håper du finner noe som hjelper for det er virkelig plagsomt!!

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytende Gaviscon har hjulpet meg en stund, men har ofte måttet tatt det flere ganger om natta. Nå hjelper det ikke lenger, og natt til i går måtte jeg sitte og sove. I går kveld spiste jeg en stor porsjon vaniljeis med vaniljesaus på rett før jeg la meg, og jeg hadde ikke spor av halsbrann hele natta. Vidunderlig!!! Så i kveld blir det ny runde med sunn kost, hehe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,og takk for svar.

var vel gavison jeg brukte sist...mener det.men da skal jeg si deg det gikk noen flasker..er forferdelig når man må sitte å sove,helt pyton.prøvde tyggis i går kveld jeg..funka som bare det.ikke har jeg rørt sjokolade heller.tørr ikke,hehe..

skal ha den isen og søusen i bakhodet.hørtes jo nydelig godt ut...=0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest en plass at det skal hjelpe å spise rå potet.

Har ikke prøvd dette selv, men er jo verd et forsøk.

Har også hørt at lovehearts eller hva de heter (drops med skrift på)

Skal hjelpe på halsbrann.

Ellers kommer jeg ikke på noe mer bortsett fra det man får tak i på apotek.

Jeg har selv merket at jeg får litt halsbrann når jeg skal legge meg etter et "måltid" sjokolade, potetgull eller kryddret mat, forsøker derfor å holde meg unna dette.

 

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva???? Skal man IKKE bruke Link mens man er gravid?? Det står jo på pakingen at det kan brukes både under graviditet og amming. Kan da ikke stå det hvis det er farlig vel? Hvilken begrunnelse hadde lege/jm for dette da?? Flere enn meg som bruker Link tyggetabletter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...