Gå til innhold

Frustrert....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 36...

Syns jeg har fått så dårlig oppfølgning av lege/jordmor i svangerskapet,dette på grunn av at sykdom&ferieavvikling..

Men jeg har følt meg bra,så syns det har gått gansje greit..helt til i går..

Var da hos en lege som tok grundig undersøkelse på meg..

Var en masse prøver som ikke var blitt tatt av meg,og en hel masse ting som legen stusset på..

Jeg er førstegangs så hvordan i h.... skal jeg kunne vite om hvordan dette fungerer?

Har mye kynnere,å legen sa at pga det må jeg holde meg i ro..har aldri fått vite det av jormor feks..

Har ikke holdt meg så mye i ro som jeg kanskje burde da..

Er det andre som har mye kynnere?

Ble kanskje litt rotete dette,men må bare få det ut..

 

 

 

Åhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det skjønner jeg godt at er frustrerende..

Du må ha vært veldig uheldig når det gjelder lege og jordmor..Jeg er også førstegangfødende og jeg har fått helt topp oppfølgning..

Måtte bytte lege helt i begynnelsen av svangerskapet pga han forrige jeg hadde var ikke noe flink og jeg følte meg ikke trygg på han,men nå har jeg verdens beste lege..Jeg har blitt testa i hue og r... helt i begynnelsen og da jeg har vært hos ordmor svarer hu på alt jeg lurer på og mer enn det..hu har tatt seg god tid hver gang..

 

Veldig synd at du har hatt det sånn..Er ikke mye artig det..Greit å føle seg trygg og vite at dem gjør alt dem kan for at du og barn skal ha det bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig deppa i dag pga.dette...

Bekymrer meg for kynnerne,er nesten sliten i magen nå,de kommer så ofte.. :/

 

Dumt at noen er uheldig når det gjelder oppfølgning i svangerskap..

Du skal være gla for at du har hatt det greit med legen/jormoren din.. :)

For slik jeg har hatt det er ikke noe kos.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt når man ikke føler at oppfølgingen ikke er tilfredsstillende! Ikke særlig greit å føle seg usikker i en slik situasjon som vi nå befinner oss i nå..

Kynnere er vanligvis ikke grunn til å måtte holde seg i ro. Jeg har hatt mye kynnere, i uke 29 gikk de over i regelmessige rier med smerter i nedre del av magen. Ble lagt inn på sykehus over natten til observasjon. Riene avtok og livmorhalsen ble ikke påvirket, så jeg ble skrevet ut dagen eterpå. Spurte da om jeg måtte holde meg i ro, men de sa at det ikke var nødvendig så lenge jeg ikke fikk kynnere med smerter.

Nå har du heldigvis kommet til uke 36. Sist jeg fødte, fikk jeg ei sterk og fullbåren jente i uke 36+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg på..

Var på sykehuset for en 6 uker siden pga jordmor sendte meg dit for hu trodde jeg hadde tidlig vannavgang og da møtte jeg største drittsekken av en lege og jordmor..Aldri følt meg så lite verdt..Han skulle ta en gu på meg og jeg følte meg direkte voldtatt etterpå..Aldri vært med på noe værre..det var så vondt og han brydde seg ikke at jeg vred meg i smerter da han skulle føre den sølvgreia inn..

Jeg bare gråt da jeg dro derfra for det jeg fikk til svar at jeg hadde urinveisinf..Og det visste jeg at jeg ikke hadde..Dro tilbake dagen etter pga jeg fikk ikke fred og da møtte jeg på en kos lege som sa at jeg ikke hadde urinveis.. men at det bare var utflod..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten..godt å høre andres erfaringer..ble kanskje litt roligere nå,men er fremdeles frustrert da.. :)

 

Hvor stor var babyen din da den ble født i uke 36?

Alt gikk bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Skjønner hvordan du har det. Jeg er også en av de som har fått dårlig oppfølging mot slutten av svangerskapet syntes jeg selv da. Siste gang jeg var hos JM hadde hun nesten ikke tid til å snakke, dette var når jeg var i uke 32. Jeg var der max 15 minutter!

 

Ellers hadde jeg en kontroll hos lege i uke 34, men skulle opprinnelig ikke tilbake til lege før i uke 39! Dette pga fereavvikling hos JM og lege. Nå er jeg 37 + 6 og har vært hos en annen lege denne uka fordi jeg ringte legesenteret og krevde å få time fordi jeg lurte på noen småblødninger jeg har hatt. Jeg kom til en annen lege enn min fastlege (hun har ferie) og han var ok, men skjønte ikke hva jeg gjorde der...han sa: "Det er helt vanlig å blø mot slutten av svangerskapet uten at det er noe i veien, men jeg kan ikke svare på hva det er!" Utrolig merkelig svar, men men. Ellers så leverte jeg en urinprøve som ga utslag, så sa han: "Den er grumsete, men sikkert ikke noe å bry seg om, du har sikkert ikke urinveisinfeksjon ..."

 

Min fastlege ellers har glemt å ta blodprøver av meg f.eks (jeg måtte si til henne hva jeg skulle bli testet for!) og glemt å føre opp symfyse mål og har i det hele tatt ikke oversikt.

 

Ja, så det finnes flere som føler at de ikke har fått den nødvendige oppfølgingen...ja, slike som meg, men jeg tror at i de aller aller fleste tilfeller er jo alt helt i orden med mor og baby og at kanskje vi bekymrer oss for mye noen ganger. Jeg vet ikke helt jeg, jeg har jo vært frisk i svangerskapet.

 

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 30 og verken lege eller JM har sagt at jeg burde holde meg i ro. Jeg tror at kynnere er helt ok, det er livmoren som øver seg, men det begrenser seg jo hva man orker å gjøre når magen er hard hele tiden, så det er sikkert lurt å ta det med ro:)

 

Jeg ønsker deg ihvertfall masse lykke til videre!!! Alt går sikkert bra. Når har du termin forresten?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var litt under 3 kg og var 48cm og alt gikk så bra så..Hvis du er beskymret for noe som helst ring til sykehuset..der finner du som regel noen som kan roe deg ned..bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite;)

 

lykke til..Det kommer til å gå bra skal du se=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 2500g, 46 cm lang og 32 cm i hodeomkrets. Var frisk og pigg fra første stund. Fikk 9 og 10 på alle testene som ble tatt like etter fødselen. Var nok litt senere enn jevnaldere det første halvåret, men så kunne man ikke merke at hun var født for tidlig.

Hun var sart i tarmsystemet, jeg kunne nesten ikke spise noen ting det første halvåret jeg ammet. Men det kan jo fullbårene barn også være...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var hos legen i går så gikk hu grundig gjennom alt...

Det føltes så bra ut etterpå..

Men er jo langt på vei,så det er jo dumt at ikke alt er gjort som det skal gjøres tidligere i svangerskapet..

 

Har prøvd å tenke på folk i `gamle` dager,da de ikke gikk til lege,å fødte ungene sine hjemme..det gikk jo stort sett bra med dem..litt `galgen humor` :)

 

Har termin 18.setember... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått hos legen hver uke nå de siste 6 ukene jeg da..og jeg er i uke 39..Og jeg har hatt et helt normalt svangerskap..Hu liker bare å ha kontroll på hva som skjer..Hu er kjempeflink og hver gang jeg har vært hos jordmor har jeg vært inne i ca 1 time hver gang..

Synd noen av dere så dårlig opplevelser..skikkelig trist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...