Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Jeg har sagt at det er greit, om hun syns det er for tøft, men så tenker jeg at det hadde vært koselig likevel. Jeg vet jo at hun mest sannsynlig dropper det fordi hun ikke tør, men kanskje andre rett og slett tror hun ikke har noe fint å si??? Vet at sambo kommer til å få kjempemorsom tale fra sin forlover. Han er liksom typen til det. Litt trist da om min ikke sier noe i det hele tatt. Men hun må jo få slippe, eller...?
brooklyn Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Jeg synes nok ikke at du skal presse henne på dette, hvis hun tydelig sier at hun ikke vil. Min forlover holdt en morsom tale for meg, mens min mann (fnis) sin forlover ikke holdt tale. Og familien hans er ikke akkurat noen talere de heller, så de hadde en sang i stedet. I min familie klarer vi ikke holde kjeft, så der var det taler i fleng. Noen er tale-typen og andre ikke. Sånn er det bare:) Blir nok skikkelig bra likevel!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Ja, har sagt det til henne at hun ikke behøver altså. Hun skal jo også ha en hyggelig dag. Dersom dette med talen ødelegger dagen helt for henne, syns jeg hun skal droppe det....
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Da jeg var forlover i fjor for ei venninne, kjøpte jeg et svært kort (slik som man kjøper på bokhandel, sikkert en meter høyt) og skrev ned talen der. Kortet satte jeg på gavebordet slik at alle gjestene kunne lese det. Jeg er ikke et menneske som kan holde tale, hadde dødd om jeg hadde vært nødt å reise meg med så mange mennesker tilstedet! )
Anonym bruker Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 D var lurt. Vi blir bare noen og tyve da. Kanskje jeg skal ta et sånt kort selv, så kan jeg gjemme meg bak det når jeg har tale...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2006 #6 Skrevet 13. august 2006 Jeg var forlover nå i juli. bruden visste på forhånd før hun spurte om jeg ville være folrover at jeg ikke ville holdt tale i et selskap. Men jeg ble spurt likevel=) Jeg lagde en koselig og morsom sang istedet med stor sukses! Jeg synes en forlover MÅ si noe enten i en tale eller en sang=) Man kan få sagt ganske mye i en sang også. Klarer man ikke skrive/dikte sang, så spør moren din eller noe om hjelp. De har som regel gjort det før. Hvis ikke, finnes det folk som kan skrive for deg. De lager etter ditt ønske.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Min forlover var som din, men hun skrev heller en artig sang som lå i sangheftet ) Kanskje en løsning?
Ella i farta Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Ja det synes jeg at hun bør få slippe...innrømmer gjerne at jeg gruer meg selv jeg selv om min beste vennine ikke skal gifte seg på leeeenge og hverken har mann el ring, er skumle greier=) Selvfølgelig er det trist, men blir nok tristere hvis hun mistrives og gruer seg hele dagen da.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2006 #9 Skrevet 22. august 2006 For all del la henne slippe hvis hun ikke vil! Jeg har selv vært forlover to ganger, første gangen holdt jeg tale - noe jeg absolutt ikke skulle ha gjort, passer bare ikke for meg. Så andre gangen stillte jeg med flott sang i stedet. Mye hyggeligere for både bruden og meg. :-) Litt stusselig uten noe som helst fra forloveren kanskje?
jordbærsjokolade Skrevet 23. august 2006 #10 Skrevet 23. august 2006 Hei! Hun må nok få slippe det ja:) Jeg var forlover og jeg må si at jeg grudde meg til talen fra den første dagen jeg fikk vite at hun skulle gifte seg. Skikkelig holde-på-å-kasteopp redd i 7-8 måneder. Men, jeg gjorde det og det gikk etter forholdene greit. Tok en halv valium som jeg fikk av en venninne og drakk to glass vin før talen(anbefales ikke om man blir lett påvirket). Vet man ikke skal blande piller og alkohol, og har aldri gjort det før eller siden, men det var den eneste måten jeg kunne komme gjennom det på! Ellers er det verdt å prøve tankefelt terapi. Hvis du VIRKELIG ønsker en tale så spander på henne en time hos en terapaut (700-1000 kr). Gå inn på tftnorway.no(tror jeg) og sjekk:) Ellers er sang og STORT kort på gavebordet en veldig god ide mener jeg:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #11 Skrevet 23. august 2006 Kan ikke tvinge noen til det vel? Min skrev en sang... Hvis noen virkelig tror hun ikke har noe å si etc, synes jeg det sier mer om de enn om din forlover/deg!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2006 #12 Skrevet 23. august 2006 alternativt kan hun kanskje få skrevet en sang dere kan synge allment ?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2006 #13 Skrevet 27. august 2006 Du bør nok ikke tvinge forloveren din til å holde tale for deg. Men tips henne om www.sangogtalehjelpen.no Der vil hun få all hjelp hun trenger til å få laget en flott sang, selv om hun i utgangspunktet ikke riktig vet hva den skal handle om.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå