Gå til innhold

blodprøve av navlestrengen


Togga 1409

Anbefalte innlegg

noen som har hørt om den blodprøven en kan ta rett etter fødselen av navlestrengen?den skal jo kunne hjelpe i behandlinger av f.eks kreft senere i livet.lurer på hvor lenge før en må bestille dette?og om en kan bestille dette på føden eller må en bestille av de som lagrer blodet?hørte det var sinnsykt dyrt,men hvis det kan redde livet til et familiemedl.så er d liksom ikke så dyrt alikevel.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har ennå ikke funnet noen praktisk bruk for dette blodet, selv om det forskes på det. Høres ut som en gigantisk Jippo for min del.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne Magasinet ( Dagbladet) for lørdag to uker siden. Der er det sider om akkurat dette , hvor oh hvordan......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske de visste mer om dette nå jeg... Det koster visst 18.000kr!!!!! og det er et kanskje-produkt, det kan funke hvis forskningen går den veien de ønsker. Tror det er viktig å huske på at dette er private firmaer som kan gå konkurs, hva skjer da? Hadde dette blitt gjort rutinemessig på sykehusene hadde det vært mer troverdig synes jeg. Samtidig er jo kanskje ikke rutinetester på sykehuset det nyeste og det beste som finnes. Det er nok her et sted at mange lar seg overtale av dette "produktet"..

 

Google på "stamceller" så finner du masse. Tror du må bestille dette gjennom firmaet du bruker, så kommer de og tar blodet. De som jobber på føden har jo andre ting å holde på med..

 

Godt valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært så dyrt, ville nok vi tenkt på det også. Mamma måtte ha stamcelletransplantasjon for noen år siden for å overleve. Heldigvis matchet hennes søster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for mange svar:o)tenkte å skrive en mail til dem å høre hva ved evt.konkurs.vil ha en form for garanti hvis jeg skal bruke så mye penger.men jeg tror jeg kommer til bruke det for vi har endel kreft i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi vurderte også dette, og prøvde derfor å finne ut mer om det.

 

Mannen min snakket med en kollega som jobber med genetisk forskning/ bruk av stammceller om vi burde bruke penger på dette. Han har små barn selv og har ikke gjort det- de har ennå ikke funnet ut hvordan de kan bruke dette blodet og han mente at forskning rundt bruk at blod/celler fra søsken hadde mer for seg. Så vi forholdt oss til det og valgte å spare pengene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten ei jente her inne, husker dessverre ikke nick. Hun hadde et barn fra før som hadde spesiell sykdom el.noe sånt. Hun hadde derfor vært i kontakt med masse spesialister, bl.a. i Tyskland. Da hun hadde spurt om nevlestrengblod, hadde de svart noe sånn som: herregud, har det tullet kommet til Norge også nå...

 

Uansett, sett deg godt inn i hva de kan love, og hva som er potensielle muligheter, og vær kritisk. 18.000kr er jo mye penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...