Gå til innhold

Urinlekkasje el fostervann???


tira fødte 24/08

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem...jeg har vært litt plaget med urinlekkasje i dette svangerskapet, men nå de siste dagene har jeg vært litt usikker på om det kan ha kommet fostervann og??? Jeg er så usikker, og synest det er litt flaut å ringe føden....

 

noen som har noen råd til hvordan jeg kan sjekke dette selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke annet enn å lukte på det som kommer ut. Høres sikkert ikke så deilig ut, men om det ikke lukter tiss må du nok ringe føden og få avklart det..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

ta på deg bind og sjekk dette etter en halv time. Se på farge og evt. lukt.

 

Men jeg ville uansett ringt føden, ingenting å være flau for. De har sikkert fått samme spørsmål mange ganger før.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg kan jo lukte på det, men ettersom jeg har urinlekkasje så vil det jo lukte urin...så da blir det jo litt vanskelig å sjekke....

 

joda dem har nok fått dette spm mange ganger før, men er litt flaut uansett...

 

men om det er gått hull, hvor ofte vil man lekke da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve å holde forran urinrøret og bevege på deg å se om det kommer noe ut det andre hullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen merker ikke om fostervannet går, fordi det bare drypper litt.

Ta på nytt bind, og ligg helt i ro. Sjekk deretter. du lekker ikke urin om du ikke rører på deg.

 

Men uansett synes og håper jeg at du ringer føden.

 

Når har du forresten termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta på deg ett bind også ringer du føden slik at du kan komme ned å la de få sjekke.. Tror det skal være mulig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menstermin er til fredag,ultermin neste lørdag igjen...

 

ok. jeg får løpe på do nå, så ta på meg et truseinnlegg og legge meg rolig nedpå en halvtime, så sjekke. jeg har litt angst for dette. en venninne av meg opplevde det samme uten at hun ikke merket det...og det gikk veldig galt.

 

men sjekker nå, så ringer jeg evt føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på føden i morgen og sjekke. truseinnlegget var litt fuktig uten lukt. men fremdeles vanskelig å si. så de på føden sa bare at jeg kunne være hjemme i kveld og komme opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også har "endel" væske i trusa som verken har farge eller lukt.Har ikke tatt kontakt med sykehuset..Kunne det være fostervann?

 

slimproppen min gikk for tre dager siden,men har hatt sånn før også og da var det bare utflod,men tenker så klart på at det kan være noe annet..

 

kunne jo ikke være så farlig så lenge dem ikke ville ha deg inn ikveld???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei jeg forstod det som at jeg kunne vente til i morgen. jeg har jo merket dette i noen dager, så antar en dag fra el til ikke betyr så mye. vet ikke jeg. jeg har en sønn på 3 fra før og er barnevakt for ei på 4, så hadde ikke hatt mulighet til å komme meg ifra uansett...

 

det er vel ikke så bra og lekke fostervann om man ikke merker det. venninnen min gjorde det uten at noen merket det. og det gikk ikke så bra med bebien hennes...men hun hadde jo gått veldig lenge uten å merke noe da.

 

men hører på jm der oppe. hun vet vel hva hun prater om. reiser jo opp i morgen tidlig så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallais. hun jm jeg hadde var helt fjern...for hun visste ikke sa hun. men hun regnet med at det var utflod.jajajaja...... skal til jm på ons, så jeg spørr bare henne. hun har iallefall litt peil.

 

dem mente nå at siden jeg ikke hadde fått rier eller noe tegn på fødsel, var det mest sannsynlig ikke fostervann.

 

får se til uken når jeg har vært hos min faste jm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart. Det err jo enkelt å finne ut av. De tar jo bare slik strips på og så ser de om det er fostervann eller ikke. Men om du kjenner normalt med liv, skulle det ikke gå greit da? Dersom man lekker lite og mener jeg. Man produserer jo hele tiden nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet. men enkelte jm er rett og slett bortreiste. hun her hadde nok jobbet i yrket i noen år for mye...

 

men joda, jeg kjenner godt med liv. nå er hun veldig aktiv. vet ikke helt hva hun styrer på med nedi der jeg :)

 

og jo, man produserer jo nytt hele tiden, men likevel...jeg ble litt oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår det. rart de ikke bare sjekket det så hadde det vært ute av verden.

 

Så nærme som du er kan det jo godt være fostervann og. Har selv termin om 10 dager, og lurer litt selv. Greit med utflod men det får da være måte på hvor vått det skal være. Kjenner nå godt med liv og skal uansett på ul på onsdag, så da ser de det jo der om det skulle være noe.

 

Jaja, godt man ikke er overhysteriske..hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...