Gå til innhold

Åi...jeg har begynt på min svangerskapsuke 39 i dag!!! Tanker fra meg til dere =)


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Det er så utrolig å tenke på at min reise for denne gangen snart er over - litt vemodig og litt deilig på samme tid egentlig! Jeg føler meg veldig klar nå til å få magen for meg selv igjen og få møte vår lille prinsesse - samtidig vet jeg at kun få timer etter hun er ute, kommer jeg til å savne de viltre bevegelsene hun har fylt magen min med de siste månedene!

 

Men nå er tiden altså snart inne for å si farvel til svangerskap og plager og bekymringer i forhold til det, og lnske nattevåk, kos og bekymringer for nye ting velkommen!

 

Godt også da...slik vi er laget...vi innstiller oss liksom på det meste!

 

Masse lykke til videre alle sammen - og ha en fin lørdagskveld =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg også hadde jeg fått beholde min egen mens-termin. Men 4 dager etter deg er ikke så verst det heller :-)

Gleder meg også til å bli ferdig med fødsel nå, og treffe babyen i magen som jeg ikke vet er gutt eller jente. Det visste vi forrige gang. Gleder meg til å holde hodet hennes/hans inne i hånden min (tenk så lite) og studere ansiktet, hendene, fingrene og de små føttene. Gleder meg til å bli overrasket over hvos små bleiene er på nyfødte :-) Og å ligge i timesvis og bare studere mimikken og grimasene barnet mitt lager. Er så spent på hvordan babyen min ser ut.

 

Og så gleder jeg meg til å kjøpe nye vanlige bukser! Som ikke glir ned. Og til å trille tur med babyen og hunden vår. I nye bukser :-) Og hvis det blir ei jente så gleder jeg meg til å kle henne opp i nye klær. Blir det gutt blir det kjekt å bruke opp igjen klærne fra to år siden.

 

Mye å glede seg til ja. Gruer meg litt til fødsel, men det gikk jo bra forrige gang, så da går det denne gangen også. Kommer ikke til å savne magen, da jeg pga morkakas plassering ikke har fått sånn kontakt med bevegelsene til babyen min som forrige gang. Gleder meg til babyen kommer ut slik at jeg får mer kontroll over tilstanden til barnet mitt. Var mer vemodig med førstemann, da han var aktiv hele tiden.

 

Lykke til fra meg også, alle flotte kvinner her inne. Og fra i dag av føler jeg meg som dere kanskje forstår: FØDEKLAR. Eller som min lille toåring sier (mens han banker på magen min): KOM UT BABY! FÅ SMOKKE.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Begynner også på uke 39 i morgen, og føler det samme som deg. Helt utrolig at vi snart er ved målet. Synes dette svangerskapet har gått veldig fort i forhold til det forrige. Skal bli godt å få igjen kroppen sin, men følelsen av å ha bebisen inni seg er jo veldig spesiell da og kommer til å savne det.

Masse lykke til med fødsel, når har du termin? Jeg har 29 aug. Både gruer og gleder meg til fødselen, men er veldig klar for å se hvem som har bodd i magen.

klem:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynte uke 39 igår og må si at jeg er veldig klar for å få ut den nye verdensborgeren..Det er verdens beste følelse å ha han inni magen min,men må jo si at jeg gleder meg til ikke å bli sliten så fort jeg ser på trappa i huset her og slippe og tisse 4 ganger iløpet av nattan og og kunne bruke vanlige klær igjen og ikke føle meg som en jumbojet...

Går bare å venter på at vannet skal gå eller at riene skal kikke inn her,men han liker seg godt her inne virker det som og har ingen hast med å komme ut..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

var en stund siden jeg såg deg herinne nå! høres ut som du har det flott:-) jeg begynner på uke 40 i morgen, det er jo helt utrolig! fatter det nesten ikke, at jeg har gått gravid i 40 uker! det er jo egentlig sinnsykt lenge.. jeg er så klar som jeg noen gang kan bli jeg og, og i tillegg er jeg meget lei av å være gravid nå kjenner jeg. vil ha igjen kroppen min! vil kjøpe nye bukser, trene litt og bare det å knytte skorne eller hjelpe 2 åringen med noe uten å bli totalt satt ut og nesten ikke få puste!

 

men det er jo som du sier, å ha en baby inni magen og kjenne bevegelsene til han er jo helt fantastisk det og.. men merker at jeg har passert ei grense nå, nå kan han bare komme- jeg gleder meg vilt til å se hvordan han ser ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det ikke bare er meg som ser frem til å kjøpe nye bukser=)hehe

Var inne her for et par dager siden og da var det en som sa rett ut at hu var lei og da fikk hu huden full av kjeft her inne pga da var hu en dårlig mor og det var ikke måte på..syns direkte synd på hu..skjønner hu jeg..Virker som det er tabu og si at du er lei nåe det er en uke igjen..

Greit at det er verdens beste følelse og vi nyter dem,men som jeg sa istad når vi er ferdig så er det bra..hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også 2 uker igjen til termin. Gleder meg masse til å se prinsessa mi jeg også, har ei prinsesse på 3 år som gleder seg også. Begynner å få litt kalde føtter til fødselen, men sånn er det vel for alle.

 

Tror jeg kommer til å savne sparkene litt,men kommer ikke til å savne halsbrannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så klart de sparkene er verdt alt i verden,men kan du tebke deg noe bedre enn å se det lille nurket ligge i krybba si og sparke og små skrike?det er det jeg ser frem til..Jeg er førstegangsfødende og ord kan ikke beskrive hvor utrolig jeg gleder meg til å få ut gullgutten vår..Det beste er det at samboeren og far til barnet ser nesten mer frem til det enn det jeg gjør..er verdens beste følelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere!

Ja, det er fantastisk at det nærmer seg slutten, jeg har selv termin 30 august og det er ikke så lenge til nå, så om et par uker kan jeg være mamma hvis jeg er heldig og ikke går over tiden. Det føles nesten litt uvirkelig og skremmende, men mest utrolig spennende og rørende. Jeg sitter ofte med tårer i øynene når jeg tenker på den lille som jeg snart skal få møte, som har fyllt magen min og tankene mine i 9 måneder og kommer til å fylle huset med barneskrik.

 

Jeg er klar for å treffe den lille, men gruer meg litt til selve fødselen, er førstegangs, så vet ikke hva jeg går til i forhold til smerte og det er skummelt. Ellers så skal det bli deilig (som dere andre skriver) å få igjen magen sin, formen sin og kroppen sin, å få puste ordentlig, å ikke være kvalm og å se sine egne tær he he. Ikke minst det å kunne gå ut og kjøpe noen nye klær etter hvert, både til meg selv og babyen.

 

Jeg ønsker dere alle masse lykke til!! Håper å høre fra dere om fødsler og andre ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg vilt til å bli ferdig med dette svsk. Er 37+2 i dag, og har gått sammenhengende gravid/ammet/gravid siden juni 2004!

Kan nesten ikke vente til han er ute, og er like skuffet hver morgen over at ingenting har skjedd i løpet av natten. Må bare prøve å smøre meg med tålmodighet litt til!

Tror ikke jeg kommer til å savne å gå gravid i det hele tatt, jeg! Håper i allefall at jeg ikke får lyst på en til med en gang dette er over..!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eliasmams!

Fine tanker du har skrevet ned, fint å lese for meg også som egetlig har termin omtrent samtidig med deg.

 

Men min lille gutt hadde ikke tid til å vente jeg har jo vært mamma i snart 2 uker alt!

 

Jeg rakk ikke å bli så fødeklar, men jeg har ikke hatt det så tøft egentlig, måtte begrense aktiviteten på slutten da.

 

Har ikke begynt å savne magen heller. Ikke har jeg kjent så mye bevegelser under svangerskapet og ikke viste jeg at vi ventet gutt.

Det er så fantastisk å få møte ham se på det lille nurket som ligger og sover fredelig eller lager litt grimaser

 

Gled dere lykke til med fødsel

 

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Fint innlegg. Nærmer seg slutten nå ja. Jeg er i ferd med å bli mer og mer klar for å føde nå. Har vokst ut av alt graviditetstøyet snart og føler meg virkelig kjempe stor. Det har vært til tider veldig slitsomt og tøft dette svangerskapet, men det har også vært fantastisk til tross for plager.

 

Gleder meg også til å få magen for meg selv. Men det blir nok også temmelig tomt og merkelig i starten. Mest av alt gleder både jeg og min kjære oss noe helt vanvittig til å bli foreldre!

 

Lykke til med fødsel og de site dager alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går i min 42. uke - 11 dager på overtid. Gleder meg så til å hilse på han, like skuffet hver morgen jeg våkner like fresh.... Men i løpet av denne uke kommer han, skal settes igang på onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Lenge siden nå.....sitter her sise kvelden på sykehuset (heldigvis)

og fant en data...juhuuuuuu.....

 

Ville bare få ønske deg masse lykke til med fødselen :-)

 

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver er meget treffende for hva jeg føler. Nå er det bare en snau uke til terminen og jeg går rundt som en redebygger. Det meste er klargjort. Batteri til kamera er innkjøpt og psykisk er jeg begynt å stille hodet inn på fødekanalen. Siden vår minste bare er ett år flyr dagene til de vanlige gjøremål og dette svangerskapet har gått svært fort.

 

Jeg er SÅ spent på å møte den viltre lille krabaten som har hatt bopel inni meg i snart 40 uker. Den følelsen som strømmer gjennom kroppen når baby er kommet ut er som å få all lykke i verden over seg på en gang.

 

Med ønske om flotte fødselsopplevelser til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...