Gå til innhold

Blir bekkenplager verre etter fødsel?


mamma til 2 i august

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i uke 39 og bekkenplagene er blitt MYE verre de siste dagene, greier knapt nok å få på meg tøyet selv, noen ganger kommer jeg meg ikke opp av senga uten hjelp. Lurer på hvs som vil skje om jeg går mye over tiden? Hvor mye vil det ha å si for eventuelle plager siden? Jeg har gledet meg til en naturlig fødsel med alt det innebærer, men vil det ta helt knekken på bekkenet mitt, og vil det i så fall være lurt å vurdere keisersnitt? Vil jo ikke være plaget av dette i årevis. Takknemlig for erfaringer og tanker om dette? Andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

de fleste får mindre plager etter fødsel, men det kan sitte i en stund.

Jeg fikk tvillinger sist med keisersnitt, hadde bekkenløsning hele sangerskapet. Var stort sett bra etter fødsel, men det tok 2 år før knærne mine var gode nokk til å spille håndball igjen.

 

Uansett må du være litt forsiktig de første 6 - 8 ukene etter fødsel.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Er i uke 33 og mine bekkenplager har rette og slett skutt fart til 50 ganger så ille på bare en uke.. helt j''''' rett og slett.. hvis det blir verre etter fødselen vet jeg ikke hva jeg gjør.. spurte fysio om det ble værre mot fødsel og hun sa.. antagelig.. vet ikke hav jeg skal gjøre da heller jeg .. legger på is og prøver å slappe av.. tror det er mange år siden jeg har grått av smerte,men det gjør jeg nå.. uff..hun sa at det er er skjeldent man blirr verre etter fødsel.. mange føler det som ebn slags bryter ,,, at det blir slått av en ukes tid etter fødselen liksom.. vte ikke jge men jeg håper inderlig det ;)

 

Uff !

 

men du.. lykke til da.. sbnart kommer ungen din;) så blir du nok kvitt plagene etterpå skal du se;)

 

Syter litt jeg men ... uff he he

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,jeg gikk på krykker de 4 siste mnd av mitt første svangerskap pga bekkenløsning,var et rent helv... synest jeg.. var ganske svak etter fødsel også, men jeg har gårr til fyseoterapaut hele veien(du har krav på 6 mnd gratis behandling etter fødsel,hvis du har hatt bekkenløning), der har jeg gjort mye trening,noe som kalles for slynge trening og knipe øvelser, å det fungerte utrolig bra for min del,kom meg kjempe mye.. er i uke 36 med min andre nå har sluppet å gå med krykker denne gangen,har trent en del sammen med fyseoterapaut i løpet av dette svangerskapet, å det ser ut som det har funket utrolig bra..kjenner selvfølgelig en del smerter ennda,men er 90 % bedre i dette svangerskapet enn det første når det gjelder bekkenet! Vil annbefale deg på det høyeste at du tar kontakt med fyeoterapaut å får prøvd ut slik slynge behandling,går ann å få leigt med seg hjem også,så kan du få med deg treningsprogram av fyseoterap. din (kan lønne seg økonomisk,hvis du ikke får krav på noe etter 6 mnd) :)

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på dette, har som 7.okt. bare blitt helt jævlig vondt etter uke 32, jm sa at han begynte å legge seg med hodet ned og at det gnurer litt(!!!!!!!!!!!!??????????????) i bekkenet. Har fått anbefalt å grine seg til behandling etter fødsel når man har hatt store og langvarige plager(har hatt vondt siden uke 15), fordi det er risiko for fortsatt plager eller at man får øvrige belastningsskader som følge av at kroppen kompenserer for å ta av for smertene i bekkenet.

 

Jeg skal være med på et prøveprosjekt hos naprapat,med 5 ganger intensiv behandling nå før fødsel, skal rapportere til dere om det har noen virkning på meg! Alt er verdt å prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...