Gå til innhold

åpning...Eller?


Smånetta 14.mai

Anbefalte innlegg

Har vært på føden igjen for de syntes allikevel at når tegninsblødningen startet igjen og var så kraftig sist, så ville de utelukke endel ting.

De kjørte en strimmel og jeg hadde noen veldig få kraftige sammentrekninger.

JM gjorde en innvendig undersøkelse og sa at livmorhalsen var 1/2 cm og hun kunne få en finger opp. Skjønte ikke helt om det betydde at jeg har begynt å åpne meg eller hva? Hun sa at hun ikke ble overrasket om jeg fødte før helga var omme. (Men det tar jeg med en kjempeklype salt.

 

Men altså: Når hun stikker en finger opp i livmoren, så må jo det bety at det er litt åpning (bittelitt) selv om livmorhalsen er der litt ennå, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg jo førstegangs så jeg kan ikke si noe av erfaring. Men jeg ville ha tolket det på samme måte som deg.

 

Tvi tvi! Ønsker deg lykke til og krysser fingre for at ting så smått er i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr nok at det er bittleitt åpning, ja, men tror ikke du kan legge så mye i det. Tror i hvert fall ikke det sier noe sikkert om at du kommer til å føde i løpet av kort tid, man kan nok gå sånn gaske lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall si deg en ting; du har kommt ganske langt! Når livmorhalsen bare er 1/2 cm... det er denne avflatingen som ofte tar tid! Og er enig med jordmoren din at du sikkert får i løpet av uken ja.. hvor langt er du på vei? man kan gå lenge med 1 cm åpning, men ikke når den er såpass avflatet... Det har hvertfall ikke jeg hørt noe om. Mamma er jm da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heeeele veien opp, kan du si. Jeg vet ikke helt hva stripping er, men hun stakk nå fingeren opp i livmorhalsen, så hvis det skal gjøres noe som har effekt er det vel oppi der et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, sier jeg til det.

Hun virket ganske rutinert hun jordmoren og hun nevnte også i løpet av helgen og at det ikke ville forbause henne. Regner med hun ikke ville ha sagt noe sånt til en førstegangs med mindre hun faktisk trodde på det. Så får vi se om hun og baby er enige.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...