Gå til innhold

veninne "problem"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veninne eller hva jeg nå skal kalle henne. Hun har ikke vist noen som helst interesse for meg eller min graviditet før nå pga hun selv er gravid. Tidligere har hun bare kommet med "skremselspropaganda" som "er du ikke redd for å abortere", "tenker du på abort" og "skal du ha keisersnitt, det er veldig stor risiko ved keisersnitt, ikke bra i forhold til vanlig fødsel" osv. Noe jeg ikke har tolket som særlig støttende. Jeg tror faktisk hun var misunnelig fordi jag var gravid. Men nå skal vi liksom være sååå venner og hun vil plutselig ha kontakt og snakka baby osv.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mulig jeg er oversensibel pga graviditet men andre venner har ikke oppført seg slik. Jeg kjenner jeg har ikke lyst til å ha noe særlig kontakt egentlig. Hva synes dere jeg skal gjøre? Nettopp det at man er så sensibel i gravidteten gjør at jeg ikke vil si noe til henne og bare vil prøve å unngå kontakt og la det gli ut i sanden..... Eller burde jeg si noe?

 

Velger å være anonym på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å råde på sånt, når man ikke kjenner situasjonen. Men det er jo mye mulig det er som du sier, at hun rett og slett har vært misunnelig på at du er gravid, og taklet det dårlig. Kanskje hun har prøvd å bli gravid lenge? Skjønner også at du kanskje ikke har så lyst til plutselig å ha masse kontakt med henne, men kanskje det er hyggelig å holde kontakten i hvert fall, etter hvert får dere jo barn som er forholdsvis like gamle, og det kan jo være veldig hyggelig (spsielt hvis du ikke har masse venner med barn på samme alder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...