marri81 Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Hei! Min datter på 9mnd sluttet å spise! Hun har altid vært glad i mat og spiste grøt med moset frukt eller grønnsaker 2-3 ganger om dagen pluss litt brød og litt frukt i tillegg! Hun har hatt vannkopper i en uke nå, og nekter å spise noe annet enn mme! Vil ikke ha pupp heller, blir helt hysterisk bare at hun ser på den. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Kanskje hun er lei av pure og trenger noe annen mat? Men hva? Spiste brød med leverpostei og ost, men smaker litt på det nå og vil ikke ha mer! Har prøvd nesten alle grønnsakspure av nestle og hipp! Men hun spyr d hun har fått i seg! Helt fortvilet! Hun kan jo ikke leve på så lite mat! Har dere noen tips?
Halloween-mamma Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Gutten min er også 9 måneder, og han er inne i en periode med matnekt for tiden. Han har helt sluttet å spise grøt, vil heller ikke ha lunsj (avocado og banan). Men han spiser skive til frokost da, så vi har det jo greit nok sånn sett. I tillegg spiser han middag, men bare Grønnsaksragu fra Småfolk. Vil ikke ha hjemmelaget en gang! Vil heller ikke spise kvelds. De siste dagene har jeg prøvd litt forskjellig, det eneste som har vært suksess er eple eller pære som jeg rasper med skje. Han vil ikke spise frukt fra glass, men når han får den "ordentlige" frukten gafler han innpå. Tidligere når han har nektet å spise middag har jeg kokt store biter grønnsaker (f.eks. gulrot, brokkoli og blomkål) til de er veldig møre og latt ham spise (og grise!) selv. Han liker også tomat. Har også gitt maiskolbe og det elsket han! Etter 3-4 dager der han fikk spise helt selv så gikk det over, og han spiste vanlig middag igjen. Jeg prøver å si til meg selv at det er helt ok at han spiser så lite nå, kan ikke tvinge i ham mat heller. Såvidt jeg har hørt er det vanlig at de spiser veldig lite i perioder. Men jeg prøver å få i ham ekstra drikke. Går ikke alltid så bra det heller, men nå i ettermiddag drakk han kjempemasse av glasset, og da ble jeg veldig glad
marri81 Skrevet 12. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2006 Takk for tips! Har ikke prøvd banan med avocado enda, og mais er jo veldig bra på denne tiden av året så det får vi prøve imorgen . Takk igjenn for gode råd og lykke til videre med gutten din. Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå