Gå til innhold

Sniffing av bensin og lim..


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en sykt stor trang til å sniffe lim, bensin eller neglelakkfjerner! Det er så ille at noen dager er det eneste jeg tenker på! Jeg har selvfølgelig ikke gjort det, men lysten er enorm. Det er så pussig. Jeg føler meg som en narkoman...:) Utrlig hva som skjer med kroppen når en blir gravid! (Ps: Jeg har aldri gjort dette før og er ikke eks-narkis bare så det er sagt...) Uff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er en grusom trang... selv var jeg kjellerlukt avhengig... å alle sånne kjeller ting,, inkl, bensin.... men jeg luktet jeg da... nesa oppi dunken som vi har til å fylle gressklipperen....

 

trøst deg med at dët er over når ungen er ute....:)

 

det er helt fælt--- jeg heller tenkte ikke på annet,,, gledet meg til å hente ting der inne,,, å likte gå i butikker hvor de hadde sånne lukte ting... bil artikler o.l .......................

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG MÅÅÅ OGSÅ lukte kjellerlukt ?! Er det ikke weird ? Eller den lukten som er av grønnsaker som NETTOPP er tatt opp av jorden, feks gulerøtter med jord på, den jord/kjeller/lukten !

 

Sånn ordentlig sniffe, sa til mamma at jeg nå tror at jeg vet hvordan det må være å være avhengig av noe, jeg føler en DESP trang til å DRA LUKTEN LANGT innover meg ! Skikkelig ekkelt å bli helt hektet !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt det ikke bare er meg..Jeg har helt dilla på bensin,garasjelukt,bildekklukt og av alle ting lukta fra serviettene du får når du vasker bilen hos statoil..

Alle rundt meg bare rister på hodet og ler av meg..Er jo litt komisk også da..Men sånn er det å være gravid=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært innmari interessant å fått høre av forskere eller noe hva det kan komme av ? MÅ jo være noe, da dette er en felles ting MANGE gravide faktisk gjennomgår. Særlig denne type lukter vi snakker om her, garasje,bil,kjeller osv osv.

 

Lurer på hva det kan være jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så noe om dette på "PULS" på NRK. Det var en lege som uttalte seg og sa at det var lite forsket på det, men at det mest sannsynlig kom av hormonene vi gravide har. Så ingen god forklaring der altså.. Men, godt at vi er flere i samme båt for jeg føler meg litt rar med disse lystene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt så er jeg ingen ekspert på dette, men jeg har hørt forskere mene at når gravide får dilla på noe så er det fordi kroppen mangler noe som finnes i den matvaren (f.eks. c-vitamin om du får dilla å citrusfrukt). Smak og lukt er jo sterkt forbundet. Hvorfor man skulle få dilla på løsemidler og muggsopp er langt bortenfor min fatteevne, men litt gøy å høre om. Særlig for en som ikke har fått dilla på noenting som helst hittil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av muttern slikket på veggene. (Spania, murvegger, 60-tallet) Kalkmangel kanskje??

 

Glad jeg har sluppet unna slikt. Spist mye is, men det tror jeg har mest med varmen å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste to ukene har jeg også blitt helt hektet på lukter (4 uker til termin nå). Fra ikke å kunne forstå dere som syntes rare ting lukter så godt, har jeg blitt helt vill etter skobutikklukt!!! Nye sko... MMMMM.... Trekker pusten så dypt jeg bare klarer og bare må innom å lukte litt... - i tillegg har jeg begynt å synes at heisen i blokka til ei venninne lukter helt fantastisk! Ny blokk, ny heis, og en helt urolig deilig kjemisk lukt - kan minne litt om ny bil kanskje... Vurderte å bare bli i den heisen, for den luktet så fantastisk! Kjenner jeg får litt "abstinenser" nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjempe vondt rett og slett.... har også dilla på disse luktene... bensin, white sprit, tynner, garage og nyskjært tre.... prøver å unngå å lukte selvfølgelig men av og til må jeg ta en liten lukt på neglakken tilfeldigvis liksom... mamma kjøpte en alo vera gele i syden, lukter som en gal på den når jeg er hos henne. det er ikke farlig håper jeg.

 

en dag hadde jeg det som i himmelen.. sambo fiksa båtmotoren i garasjen og starta den. båtmotor eksos med blanding av bensin lukt med to taktsolje i.... åhhhh... lukta som en gal. dårlig samvittighet:( gleder meg til de lystene er over........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om alle de forskjellige ting dere har dilla på! Jeg elsker kjellerlukt, helt utrolig, kan stå nede i kjelleren kjempelenge av gangen:)

 

Ellers så syntes jeg masse lukter vondt for tiden og spesielt fisk dessverre, og tran...Jeg har tatt tran i svangerskapet, men nå den siste uka har jeg fått helt angst og syntes jeg lukter tran overalt, æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...