Gå til innhold

FØDE PÅ AHUS...


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det blir. Jeg fødte på Kongsvinger sist. Er det slik at mannen kan være der om natta eller hele dagen, eller kun når det er besøkstid?

Hvordan er personalet?

 

Syns det er dumt jeg ikke får en visning rundt i avdelingen før jeg skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke født der (ennå), men har forstått det sånn at mannen i teorien kan være der hele tiden, bortsett fra to timer på ettermiddagen som er hviletid.

Men du blir jo å ligge på rom med andre så det er ikke akkurat soveplass til han...

Du kan ringe så skal du få visning der.

Personalet vet jeg ingenting om, men jeg håper de er søte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Tror du jeg trenger noe visning da? Har jo ikke fått noe beskjed bortsett fra et tlf til avdelingen. Er det slik at jeg bare ringer når jeg kjenner rier? De kjenner jo ikke til meg i det hele tatt.

Når tid skal du dit da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer om det er noe du lurer på, får vondt eller lignende... Fikk du ikke et brev fra de med tilbud om fødselsforberedende kurs og omvisning? - det fikk jeg...

Kanskje de bare sender til førstegangs? I så fall er ikke det så bra.

Jeg skal dit nårsomhelst, hehe. Har menstermin 18, men ULtermin 29... Hatt kynnere og nedpress i en uke, så jeg tror hun kommer lenge før ULtermin i alle fall. =)

Har søkt om å få føde på ABC på ullevål istedet, men sendte søknad sent så jeg vet ikke om det går.. Når skal du føde?

Jeg synes du skal ta en tlf til ahus å høre om du kan få komme, det er jo ikke noe særlig å gå sånn å lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødte der sist og skal føde der nå. Eller sist fødte jeg på SIA da men:)

 

Far får være der hele tiden, men i de to timene må man evt. være på "dagligstua", så de andre på rommet kan få slappe av. sist var vi så heldige å ha rom alene (familierom)første dagene, og endte opp med å bare bli to der inne.

 

Med mindre det er noe spesielt sover ikke far der. Hadde uansett sendt ham hjem. Trengte å få sove ut:) Greit for far å få summe seg litt og. Sove lenge, være uthvilt til å ta seg av mor og barn. Nå har vi en til hjemme, så han kommer sikkert ikke til å være så mye på sykehuset som sist. Begrenset hvor lenge det er gøy på barsel for en 8-åring:)

 

Personalet kjenner jeg jo ikke nå, men er vel opp og ned. Alle sykehus har ei førkje og ei kjempekoselig ei virker det som:) Så spørs vel litt på flaksen.. Har generelt et positivt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte på Ahus for en uke siden, og har BARE positive ting og si om det (unntatt selve fødselen son var beinhard, men hadde en helt FANTASTISK jordmor som hjalp meg da og).

 

Jeg skal garantert søke meg til Ahus neste gang og.

 

Pappaen kan vœre sammen med deg på føden hele tiden. På barsel kan han vœre der mellom kl. 08 og kl. 22, hvis det ikke er noe spesielt. Det er siesta mellom klokken 15 og kl 17, og da skal det vœre helt stille på rommene og i avdelingen. En god løsning på hele greia spør du meg ;-)....

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå godt å høre hva dere skriver! Høres ut som en positiv plass å føde! Begynner å glede meg....eh, ihvertfall til fødselen er over. Hva med dere, lenge til termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å få brev fra dem???

 

Jeg er førstegangs, og skal føde på Ahus, men har ikke hørt et spor om det du nevner.. Har vært på 3 ordinære ul der, men ingen har sagt noe da heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...