Gå til innhold

Stemmer jordmors indikasjon av størrelse?


gammel røy

Anbefalte innlegg

Hei, på slutten av uke 28 var jeg hos jordmor. Hun brukte mye tid til å kjenne på magen og på hvordan babyen lå- hun lå litt vanskelig til. Etter å ha kjent vel og lenge sa hun at "foreløpig ser det absolutt ikke ut som om dette blir en stor baby". Det vil stemme bra barna i resten av familien, er nokså små ved fødsel (sånn går det vel kanskje når familien har korte bein). Har dere fått liknende indikasjoner fra j-mor. Har de stemt nokså bra?

 

Jeg tror liksom på henne, spesielt ettersom det jeg har fått en ultralydtermin i uke 19 som er ca. 1 uke senere enn det jeg vet er den ordentlige termin- var dermed liten allerede da...

 

Vet jo selvfølgelig at det er tidlig og at hun har god tid på seg til å gjøre et vekst-hopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ike om jordmors indikasjoner stemmer, men jeg ble fortalt akkurat det samme. Er veldig liten selv 1,58, og var ca 3200 når jeg ble født. Hun sa at jeg trolig ville få en baby mellom 3000 - 3500. Jeg håper dette selv. Tenk om jeg får en gigant baby ut av meg...hehehe. Større en meg selv.... Ja ja må vel bare være fornøyd med det enn får, vi kan bli gravide og det er det ikke alle som kan bli..... Gleder meg til å møte det lille trollet vårt..Johanna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor anslo vekten på mitt barn til å være ca 3800g to dager før jeg fødte.Fikk en gutt på 4600g som måtte taes med tang. Fikk sjokk alle mann..både lege og jordmor!!! Både jeg og mannen min er små av vekst....så det stemmer ikke alltid det jordmor sier nei...Kanskje ikke ofte de tar så mye feil da, skal få ekstra ultralyd denne gang for å anslå vekten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha 1. mann tok jordmor feil med over en kg;) Hun trodde han skulle være mindre enn hva han var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dagen jeg skulle føde så sa hun at hun veide ikke over 4 kg,hvis hun i det hele tatt var så tung.3930 var hun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min første datter, tippet jordmor at hun kom til å bli stor, mellom 4 og 5 kilo, hu bomma stygt ja, jenta var 2.6 kilo.

 

Ultralyd gir et mer korrekt bilde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...