Gå til innhold

Brystpumpe.


Julie*sin*mamma:-)

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med avent brystpumper. Jeg er i tvil om jeg skal kjøpe den manuelle eller den elektriske. Er jo ganske stor forskjell i pris... Og dette er min første baby. Så hvis noen har formening om hva som er best så setter jeg stor pris på det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp jeg har drevet DEN researchen her inne over LANG tid nå hehe, for å finne ut hvilke pumper flest liker osv. Det jeg har kommet frem til er at de aller fleste har noe negativt å si om Avents sine, iallefall de manuelle ! Folk som har medela er som regel alltid fornøyd.

 

Når det gjelder manuell eller elektrisk, så synes jeg flest er fornøyd med elektrisk. Egentlig ingen tvil, jeg har drevet å spurt om dette nå i 6 mnd hehe !

 

Iallefall har jeg etter min lange "research" kommet frem til at Medela Swing er perfekt for meg ! www.medela.ch

 

Gå inn der og se, så kan du se på de forskjellige ! Noen kjøper mini electric, den er ganske lik, men har ikke helt den samme sugemåten som swingen + swing er nyere og en forbedret modell av mini electriken og går derfor stillere, MYE stillere sier de.

 

Her har du en oversikt over alle pumpene til Medela:

 

http://www.medela.ch/ISBD/en/breastfeeding/products/electric.php?navid=16

 

Her ser du Swingen:

 

http://www.medela.ch/ISBD/en/breastfeeding/products/swing.php

 

Her ser du Mini Electricen:

 

http://www.medela.ch/ISBD/en/breastfeeding/products/mini.php

 

Om du går for medela er det beste og rimligste stedet å handle den på Alliance Apotekene, om de ikke har inne akkurat den du vil ha, bare sier du at du ønsker å bestille en. De henter de da bare fra hovedlageret og det tar en dag, TOPPEN TOPPEN TOPPEN to dager ! Iallefall her i Oslo.

 

Mini Electricen koster der 730,-

Swingen 1100,-

 

Håper dette svaret hjalp deg litt :)

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en medela elektrisk til mitt første barn, som jeg hadde fått av noen. Den har nå sagt takk for seg, jeg valgte da å kjøpe en ny medela elektrisk til det barnet som kommer nå. Flere jeg snakket med er ikke fornøyd med manuell, de føler at de ikke får ut nok og det tar tid. Medela er ikke så mye dyrere enn de nye til avent. Så det kan nok lønne seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,min første unge hadde mye spiseproblemer, så jeg har fått pumpet meg, fem ganger daglig i 6 mnd... hadde både en elektrisk som jeg fikk låne av ammehjelpen og en manuel fra avent. begge var vel egentlig ikke mer enn brukbare. og så er det så inni hampen mye utstyr å holde sterilt. Det som var forløsende for meg var da jeg lærte å håndmelke! Det anbefales!!!!!! tenk deg så enkelt å holde rent! og så lite å dra med rundt om kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte råd. Det var jo nokså enstemmig også, så det gjør jo valget veldig enkelt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

støtter forslaget om håndmelking, jeg lærte meg det etterhvert....så utrolig enklere.

 

slipper å sterilisere og ordne og styre.

 

da jeg begynte med grøt melket jeg nare rett i bollen hvor grøten skulle blandes (når jeg var alene)

 

kjempeenkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...