Gå til innhold

babyens bevegelse før fødsel?


mamman til Henrik & Kristoffer

Anbefalte innlegg

hei hei

 

Jeg har hørt at babyen skal være helt rolig når vannet\riene har gått/startet?lurte på om det stemmer?Eller om det kan være små bevegelser hos babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter denne, jeg lurer også på hvordan det er med babyens bevegelser når ting er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da vannet gikk med min første ventet jeg i et døgn før de satte fødselen i gang ( måtte vente å se om jeg fikk rier av meg selv først....). I løpet av det døgnet var fosterbevegelsene nokså like som de var før vannavgang, gode spark og godt med liv, så jeg opplevde ikke at det ble mindre liv, men dette er nok forskjellig fra persom til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk..

søstera mi har tre barn og sier at det ikke er noe merkbart liv og det syns jeg har hørtes ganske rart ut..er egentlig ganske slitsomt å ha en som har føda tre ganger selv rundt seg for hu tror hu er jordmor og så fort jeg sier at jeg har vondt et sted ler hu bare av meg og sier at det er ikke vondt enda..Vet da det at det er ingenting i forhold til hva jeg skal igjennom,men i forhold til hva jeg kjenner til av smerte har jeg vondt i kroppen nå 9 dager før termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :)

Det høres helt normalt ut å ha ''vonter'' i kroppen når du nærmer deg termin. Er selv tredjegangs og det er rart hvor mye en glemmer fra gang til gang, går stadig rundt og kjenner etter, er dette normalt, skal jeg ha smerter der etc.

Det eneste jeg kan si er at du fort vil kjenne om det dreier seg om kynnere eller rier når tiden er inne.Ellers tror jeg det er vanlig å ha vondt div steder i underlivet, selv føler jeg at ungen til tider står med hodet mellom bena mine, det trykker både her og der...... :)

 

Alt jeg har av kommentarer til søsteren din må være at det er lett å være etterpåklok, det er lett å si ting i etterkant når alt er over og alt har gått bra. Ekspert tror jeg aldri man blir uansett hvor mange barn man får/ har.

 

Lykke, lykke til, håper du snart ''popper'', da får du dine egne fantastiske erfaringer.

 

( sykepleier- med erfaring fra føde- barsel :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...