Gå til innhold

noen med erfaring fra igangsetting?


venter nr tre i september

Anbefalte innlegg

heisann!!

jeg skal bli igangsatt med min fødsel om ca 2 1/2 uke....

har hørt at det skal være så mye værre rier osv...

noen som har hatt både en vanlig fødsel og en igangsatt og kan fortelle litt om det? (selv har jeg hatt et keisersnitt og en vanlig TREG fødsel)

blir jo nesten så jeg gruer meg her nå...

 

takknemmelig for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble satt i gang med min nummer tre, vannet gikk en månde før terminen og ingen rier kom. Etter noen dager ble fødselen satt i gang med drypp.

 

Jeg synes den fødselen var helt grusom. Jeg fikk raskt rier av dryppet, og da riene ble helt grusome ville jordmor skjekke åpningen. Ingenting hadde skjedd, riene var helt grusome og kom med to minutters mellomrom. Fikk da høre at enkelte kan oppleve det av dryppet, at de får rier som ikke har noen effekt.

 

Jeg ba om epidural, men siden jeg hadde født så raskt tidligere ville ikke jordmor gi meg den. I steden satte de opp dryppet, det var helt forferdelig og så fikk jeg masse blødninger. Men det gav meg egne rier og de slo av dryppet. Ved vaktskifte i 3 tiden fikk jeg ny jordmor og hun bestilte epidural, det var fantastisk deilig da den virket og ikke noe vondt å sette den. Da epiduralen ble satt,satte de på igjen dryppet. Fremdeles blødde jeg masse, med flere store blodkoagler og hjertelyden til babyen gikk mye ned. 5 ulike leger var innom fødestuen og babyen fikk en elektrode på hode. Like før klokken 5, kom en av legene inn for å undersøke meg, babyens hjertelyd var nede under 60 og jeg blødde masse og hadde veldig vondt igjen. Legen skulle undersøke åpningen, hvis det var mye igjen ville det bli keisersnitt. Da hun undersøkte gikk vannet, før det hadde det bare dryppet, nå fosset alt ut. Det var bare 5 cm åpning, to leger og to jordmødre ble stående og diskutere hva de skulle gjøre. Mens de diskuterte fikk jeg skikkelig nedpress og sier til dem at nå tror jeg babyen kommer. De bare avfeier meg med at jeg har bare 5 cm åpning og babyen kommer ikke på en god stund enda. Jeg blir litt desperat, jeg er tredjegangsfødene og vet at babyen kommer NÅ. Heldigvis ser den ene jordmoren hodet til babyen og får tatt i mot ham. Klokken 17.02 ble han født, under 10 minutter etter at jeg hadde 5 cm åpning.

 

Heldigvis gikk alt bra, han var stor og frisk. Jeg hadde revnet en del, men var bare lykkelig for at det var over. Det jeg synes var verst med fødselen var at ingen hørte på meg. Hadde jeg fått epiduralen med en gang jeg ba om det og hadde de trodd meg da jeg sa at babyen kom, så hadde nok opplevelsen vert en helt annen.

 

Håper du får en mye bedre opplevelse av igangsetting og masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...