Mockanin Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Pusser dere tennene til gullene deres fra første tann spretter frem eller venter dere med å begynne med det? Vi har gjort det siden første tann kom. Det betyr jo litt endringer i rutiner på kvelden som igjen kan ha vært med på å gjøre at lillemann har blitt vanskelig å legge. Han sovner som regel på armen mens han får kveldsflasken sin. Så blir han vekket for å få kveldsstell med tannpuss. Da er det umulig å legge han våken, han må sovne på armen ellers gråter han til han kaster opp i sengen. Her en dagen var svigers her sammen med min far. Samtilige av de tre mente vist vi var kjempe teite som pusset tennene til lillemann. Mente det var bedre å stelle først og så legge han om han alikevel sov. Jeg var jo bare kjempe teit som argumenterte med at det ikke er snakk om at jeg vil ta sjansen på at mitt barn skal ende opp med stygge tenner fordi man har vært latem og tatt den enkleste veien. Vel, svigerfar lo rett og slett av meg. At helsestasjonen hadde gitt oss klar beskjed om tannpuss prellet også av som vann på gåsa, for dem sier jo så mye rart kom det fra svigermor. Derfor lurer jeg på hvordan dere gjør dette.
*keiko med jente og gutt* Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Vi pusser tennene på snuppa her! Den ene har kommet ca halveis opp og den andre ser jeg toppen på! Jeg mener det er viktig og starte med dette tidlig så blir det en god vane! Og det er jo bra og pusse tennene! Jenta mi er nå 8 månder og på kvelden gjør vi det slik: Grøt ca kl 18.30 Så bader hun Tannpuss Slapper av og koser på fanget Pupp Etter dette er hun i seng.... Jeg sier ikke at min måte er den riktige måten, men kanskje du kan ta kveldsstelle på han før du gir han kveldsflasken hans, når han da sover er han jo stelt, tennen pusset og du kan legge han i sengen uten og vekke han! Håper du finner ut av det! Jeg syns de andre var teite jeg altså, hvordan du gjør ting er ditt problem! De kan stille opp og hgjelpe, men ikke belære deg og fortelle deg hvordan du skal/skal ikke gjøre det! det blir feil!
Gunhildl Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Minstemann har ikke fått tenner ennå, men med eldstejenta som nå er 2 1/2 begynte vi å pusse tenner med en gang første stakk opp - ca 7 mnd gammel. Hun var også avhengig av å sovne ved puppen på kvelden - og når tennene kom vekket jeg henne og pusset tennene på soverommet i mørket og la henne over i sengen - utsolig nok fant hun roen og sovnet av seg selv. Etter noen uker sluttet jeg å amme henne på soverommet. Ammet, gå grøt - så bading og tannpuss på badet før hun ble lagt i seng med en nattasang. Så for oss ordnet det seg med soving til tross for tannpuss - for tannpuss er viktig! Stå på ditt!
Mockanin Skrevet 12. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2006 Takk for svar. Godt å vite at jeg ikke er så dum som disse folka får meg til å føle meg når det er noe dem henger seg opp i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå