Gunhildl Skrevet 12. august 2006 #1 Skrevet 12. august 2006 Min lille snuppe på 4 1/2 måned er litt grinete for tiden. Vil ikke ligge lenge på gulvet om gangen, og sitte og ligge i fanget er heller ikke så moro. Det eneste som er stas er å få sitte i baby-bjørnen å kikke ut på verden. Da er det godlyder og sprelling :-) Dette betyr at hun sitter i den 3-4 ganger per dag i 30-45min per gang. Så lenge hun ikke klager er det vel ikke for stor belastning på kroppen eller? Blir litt stressa da jeg tidligere har lest innlegg hvor baby-bjørn er "bannlyst". For oss er den mer himmelen da - det blir ro i heimen :-)
yasmina Skrevet 12. august 2006 #2 Skrevet 12. august 2006 Vi fikk beskjed om at babyen kunne sitte ca 15 min per mnd den var gammel. Dvs 4 ganger 15 min for deres baby, altså en time av gangen. Burde så ha minst det samme antall minutter pause før en satte babyn oppi igjen og ikke mer et par runder til dagen. Vil tro at deres opplegg fungerer helt fint
Halloween-mamma Skrevet 12. august 2006 #3 Skrevet 12. august 2006 Dersom hun fortsetter å ville bli båret mye så kan det bli tungt for deg i BB'en etterhvert, og da ville jeg vurdert å kjøpe Mei Tai. Det som er veldig kult med MT er at du også kan bære på rygg! Da jeg begynte med ryggbæring var det som en ny verden åpenbarte seg med tanke på å bære baby og få gjort litt fornuftig i huset samtidig! Jeg vasker opp, støvsuger, rydder og vasker og henger opp klær med bebisen på ryggen Veldig deilig å slippe å gjøre husarbeid når han sover Forøvrig kan du bære så lenge av gangen som du (og babyen) vil i MT, er ingen tidsrestriksjoner på bærebruk pga. sittestillingen til babyen er annerledes enn i Baby Bjørn. Og den kan brukes til ungen er noen år gammel (så lenge man orker å bære, egentlig).
Halloween-mamma Skrevet 12. august 2006 #4 Skrevet 12. august 2006 Glemte å ta med link: www.tettinntil.com hvis du vil se bilder eller lese mer om Mei Tai (eller andre bæredingser). Der finnes også linker til norske og utenlandske nettbutikker som selger dem. Eller du kan sy en selv! Det er visst ganske enkelt, selv for dem som ikke er så sykyndige
Sørlendingen Skrevet 12. august 2006 #5 Skrevet 12. august 2006 Min baby er 3 1/2 mnd. gammel. Spurte helsesøsteren på siste kontroll om hvor lenge han kunne sitte i babybjørnen, og hun sa at nå som han var så stor, ville han si ifra når han ble trøtt...... MIn baby må fremdeles sitte "innover", men om et par uker til, kan jeg sette han utover, og det gleder vi oss til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå