Gå til innhold

Trener dere?!


minas'81&lillegull;)

Anbefalte innlegg

Og isåfall, hvordan? Ei dame mente på at jeg ikke kunne svømme i svømmehallen pga fare for infeksjoner.. Trodde svømming skulle være bra jeg, og siden jeg sliter med både rygg og bekken og bein er det omtrent det eneste jeg kan tenke meg å gjøre av fysisk snart som ikke er smertefullt.. Prøver å gå turer, men de blir bare kortere og kortere og går ingen plass uten tlf i tilfelle jeg ikke skal klare å gå hjem igjen... Får helt fnatt om jeg ikke får brukt meg litt, så... Tips noen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svømme kan du vet du. Men man skal ikke gjøre det etter at slimproppen har gått. Er den som er "sikringen" mot infeksjoner.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder arrangeres det jo også gravidsvømming/trening i basseng for høygravide kvinner. Kan jo ikke være farlig da vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syntes det hørtes rart ut, siden så mange svømmer pga bekkenplager. Jeg har bestandig vært fysisk aktiv med ridning, terrengløp og annen trening så disse bekkenplagene tar omtrent livet av psyken min! Kan gå 2-3 km å så er jeg helt ferdig i bein, rygg og bekken. Det var den dagen liksom, finnes ikke noe opplegg for gravide i bassenget her, men det er i det minste åpent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk flink til å dra i svømmehallen i våres, men her jeg bor så stenger svømmehallen hele sommeren. Æsj, kommunen skal spare på alt. Tror ikke den åper igjen før utti september og da er det jo litt sent. Har badet masse i sjøen da, men snart er ikke det så veldig fristende lenger pga temperatur :) Bader stort sett bare dersom det er rundt 20 grader i vannet. Drev også med ridning før graviditeten og gleder meg til å ri igjen! Savner det ordentlig, så det skal bli fint. Håper jeg kommer meg raskt etter fødsel og alting.

 

Jeg er ikke så veldig plaget med bekkenproblemer heldigvis, men kjenner at kroppen er tung å flytte rundt nå, så blir ikke lange turene på meg heller før man er nesten utslitt, svetter oppover og halsbrannen tar livet av meg. Prøver å sykle litt, er ikke helt sikker, men tror det er gode bevegelser for hofter og bekken? Og så finnes det slike yoga øvelser for gravide som skal være supert, men helt ærlig talt så synes jeg det er driitkjedelig. Ligge på gulvet å strekke og tøye, ikke veldig morsomt. Kan jo hende du liker det? sto en artikkel om det i det siste gravid bladet.

 

Lykke til med treningen videre, og så kan vi trøste oss med at vi snart får kroppene våre tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å gå 1,5 time hver dag. Nå i det siste har jeg vært litt slapp. Gikk tur for ei uke siden på 2,5 time. Det skulle jeg ikke gjort, ble hoven, kvalm og svimmel. Så jeg m nok korte ned turene litt. Skal ut å gå etterpå... Deilig å få lea på seg... Føler meg ikke tung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener vekter, beynner å bli litt tungt nå, er 33 uker.

Men svømming er jo utrolig bra gravidetrening. Trodde ikke det var noen infeksjonsfaret før åpning..?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne både gått og svømt...liker også utrolig godt å sykle og trener vanligvis (i ikke-gravid tilstand) 3-4 ganger i uka. Men jeg har fått et risiko-svangerskap og har fått beskjed om å ta alt helt med ro pga av fare for for tidlig fødsel. Er i uke 30+3 nå og GLEDER meg til å trene igjen etterpå!!! Merker et halvt år i ro på formen, ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er instruktør på treningssenter ,men sliter enormt med bekkenet.. Har snakka med lege,jordmor og trenings personell og fysio..og Svømme er bare bra.. men får du vondt så stopp naturligvis.. hvis ikke er det bare å svømme.. jeg ahr fått "forbud" av fysio nå mot all annen trening enn svømming og bekken løft .. er 33 uker straks.. Så Svøm i vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømming er fantastisk! Jeg er bare så lite flink til å komme meg uti bassenget etter jobb og slikt... Skal bli flinkere nå som jeg snart er ferdig på jobb... Kun tre dager igjen å jobbe nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener vekter 2-3 ganger i uken. Skulle gjerne ha trent mer, men har en jobb hvor jeg er mye i fysisk aktivitet og det er dager hvor jeg ikke har noen energi til trening. Derfor blir det bare med de to-tre gangene i uken. Ellers prøver jeg å gjøre enkle øvelser hjemme, øvelser som står i gravidblader og slikt. Alt hjelper på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går turer og gjør enkle styrkeøvelser. merker at det begynner å bli tyngre å få skrotten med seg, men det går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...