Gå til innhold

Fremkalling av digitale bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor? Kvalitet? Pris?

Og hva er vanlig størrelse på bilder - 10x13cm eller 10x15cm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker el-kjøp.

De koster bare 50 øre stykker og kvaliteten er kjempe bra.

Bruker litt tid på å overføre bilder, men det er verdt det når det er så billigt.

Skrevet

Det er nok 10*13 som er vanlig.Bruker fotoknudsen men jeg viste ikke da det går an å fremkalle bildene på el-kjøp!!

Skrevet

10x13 er "vanlig" format. Tidligere brukte jeg Fotoknudsen, men gikk over til http://www.eurofoto.no/ og er mer fornøyd med de:) Bedre bildekvalitet bl.a. Du får de 10 første bildene fremkalt gratis. Sjekk prislisten for mer info.

Skrevet

10x13 tror jeg, er iallefall det jeg bestiller. Bruker Japan Photo, 1 kr pr bilde.

Skrevet

jeg bruker også elkjøp..gå inn på elkjop.no... det koster bare 50 øre stk....og det er heller ikke dyrt å forstørre opp bildene om du vil ha dem litt større..men vil anbefale å bare få dem sendt hjem til deg. det koster 40 kr...men om du skal hente de i en butikk så kan det ta laaaaaang tid..det gjorde det her iallefall....men da jeg bestillte at de skulle komme i posten gikk det kjapt...sendte dem inn søndagskveld og i går (lørdag) var de i postkassen

Skrevet

Har prøvd eurofoto og preus foto, de er bra men dyrere. Nå bruker eg lefdal.no!!der koster de 50 øre og eg er fornøyd med bildene.Tar vel en uke hvis du henter i butikk tenker jeg.De fleste digitale bilder jeg har framkalt er 10 *15 cm.

Vær obs på at forstørrelsene hos lefdal ikke blir helt slik man skulle tro. Et 20*30 cm bilde ble bare 20* 27!!( ikke så kult når man hadde kjøpt rammen først!)

sendte et spm til de ang dette, og de sa at det hadde med innstilling av format på mitt kamera eller noe...hmmmm hos preus ble det da en normal forstørrelse :)

Skrevet

Det med vanlig str på bildet kommer an på kameraet de fleste kamera tar 10*13 men du kan fikse bildene til å bli 10*15 men da "kliper" de bort en del av bildet og det kan ofte bli litt rart! du kan redigere bildene på bilde redigerings progam så de blir 10*15 der du bestemmer selv hva som skal redigeres bort.. ellers bruker jeg el-kjøp og henter bildene i butikken( de sender også men det koster noe ekstra) Syns det er en helt grei kvalitet.. og så er det jo så innmari billig!!

Skrevet

Her bruker vi fotolabo.no. De har ofte kampanjepriser, dvs. halv pris osv. Tar max en uke så ligger bildene i postkassa. 30,- i porto, så det lønner seg jo å sende inn mange bilder, jeg pleier å sende inn 70-100 om gangen. Veldig fornøyd med kvaliteten. Har fremkalt både 10x13 og 10x15 hos de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...