Gå til innhold

Er babyen helt ferdig 3 uker før termin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fødte ei jente 3 uker før termin og det gikk helt fint 3290 gram og 46 cm, liten i forhold til storebror som var 53 cm og 3990 gram 10 dager før termin. Jeg er nå i uke 32 +3 og har fått beskjed om å ligge flatt hele helga for prosessen er i gang og at de vil ikke gjøre noe for å stoppe det pga at babyen vil klare seg fint om den kommer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg ønsker å bli satt i gang 3 uker før termin, og får det sannsynligvis gjennomført av ulike grunner. Men hvis det er noe fare for barnet så kan jeg jo vente litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk gutten min 3 uker før termin. han var 3600g og 50 cm.frisk og fin:) (Han var nok så stor pga jeg hadde svangerskapsdiabetes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk tre uker før termin og måtte ligge lenger på sykehuset pga at babyen var litt liten og svak. Så det er jo individuelt alt etter hvor stor babyen ville blitt. Ville den blitt 3000 g ved 40 uker, kan den jo være litt liten 3 uker før... Det beste er vel at de ligger ut tiden sin. Men legene ka vel kanskje forutsi størrelsen noenlunde før de setter ting i gang før tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jordmora mi sier at man er i termin fra uke 37 til 42 - da kan det skje når som helst. Regnes ikke som prematurt lenger fra 37+0. Så tror nok ikke babyen tar skade av det nei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnes ikke 37 uker som fullgått for tvillinger? Tror det..Om de tror at det er sjanse for at noe kan gå galt dersom man venter lengre, tror jeg ikke de nøler med å få barnet tidligere- helt fra uke 34 når det gjelder risikosvangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette tror jeg spørs veldig på babyen. Min kusine fødte 1,5 uke før tiden og babyen hennes var ikke klar, så den hadde ikke noen sugeteknikk og da fikk ikke moren ammet henne. Det var trist.

Mens andre babyer er fullt utviklet 3 uker før tiden. Vanskelig å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...