Gå til innhold

Hvor mye i str.50


andregangsmor78

Anbefalte innlegg

Hvor mye har dere av klær i str. 50? Redd han vokser fort ut av de, men samtidig vil jeg jo ha nok... Hva er greit å bruke litt stort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte lenge str i 50 til jenta mi jeg.. ja og 56.. Synes det er greit at klærne sitter litt ordentlig på de søte små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bitttelitt i 50 så jeg vet jeg har ihvertfall første dagen:) , men regner med å for det første få en del, og for det andre vet vi ikke kjønnet og siden vi har kort vei til butikk så stresser jeg ikke med det rett og slett. KJedelig og sitter med et lass med klær man aldri får brukt også, enten fordi det er feil str, eller rett og slett fordi man har for mye. Vet at mine venninner har hatt et luksus problem når det gjelder klær. Vanskelig å få brukt alt man får. Å hvorfor må man ha alt i hus før den lille kommer? Klær er vel ikke krise og noe man må ha alt i hus av fra før, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløbig ikke noe!! Har masse i 56. Rimelig sikker på at vi får en stor gutt, begge var vi langt over 50 cm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kjøpt str 62. Måtte begynne med den str på de andre barna mine, regner med at jeg må det denne gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kjøpt noe i 50 - men har arvet noe. Tenkte jeg skulle kjøpe ett sett i 50 og så heller vente å se om jeg får bruk for mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hentesett og noen bodyer og en lue i str 50 og jenta mi kunne ikke ha på seg noe av det!!! Hu var 53 cm lang så jeg måtte gå rett på 56. Jeg anbefaler å ikke kjøpe altfor mye i str 50, de fleste babyer er vel litt lengre enn det, tror jeg. Med mindre du har fått beskjed på ul at babyen er "liten", da.

Bare et lite tips!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe i str 50 nå. Kjøpt noen sett i str 56 og tenker at pappa får shoppe litt i 50 om det blir nødvendig. Kjedelig om det er for lite når babyen kommer, og det går jo noen dagen mens en er på sykehuset der en ikke trenger klær så pappan fikser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man kan gjøre er å ha litt klær i str 50, men ikke ta av lappene ! Feks kun på en, så DERSOM det er for smått kan man sende pappa på H&M feks og bytte det, man får byttet ting LENGE der ! Særlig smart med de "pakkene" de har med bodyer feks. Lett å bytte da man ser at plaggene ikke har blitt tatt ut en gang !

 

Da må pappa hjem og sette på en vask, men det tar jo ikke lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha 1 bukse/sett i str 50 også skal jeg ha bodyer i 56 fordi dem er grei å brette opp men buksene er ikke greie å drukne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på størrelsene i forskjellige butikker! Str. 50 i body på Cubus er mye større enn str. 50 på H&M! Lurt å ikke kjøpe så mye i smått fra H&M, de er knappe i størrelsen, men både Cubus og Name It har litt mer å gå på. Noen merker har også str 54, blant annet fikk jeg en søt sparkebukse sist som jeg tror var kjøpt på Fru Lyng. Det er en utmerket nyfødtstørrelse for oss som får barn på litt over 50 cm!

 

Ellers må jeg jo si at barna vokser fryktelig fort da. Jeg fikk en snekkerbukse i str 62 da jeg nettopp hadde født sist, og da tenkte jeg "er de spik spenna gærne". Trodde ikke babyen skulle bli så stor på et års tid :-) Men jammen passet ikke buksa etter 2,5 måned!

 

Koselig med noen plagg som passer perfekt i starten, men de varer ofte bare et par uker. Du burde nok se an hvor stor unge du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...