Gå til innhold

hvor får man psykiskt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger hjelp. for jeg bare gråter og gråter.

ikke fordi jeg er alene og ikke fordi jeg skal bli mamma.

men fordi jeg er redd. jeg er redd barnefaren skal ta babyen min. (selv om han ikke kommer til og gjøre det)

jeg er redd for at han skal lage et helvete om ikke han får det som han vil. (det har han fint greid til nå)

jeg er redd jeg ikke skal greie og sloss mot han hele tiden når babyen kommer. (jeg greier det jo egentlig ganske så dårlig nå)

jeg er redd for at jeg skal fortsette og gå igjenom livet og få skylla for alt som skjer i forhold til barnefaren.

for det er ikke tvil om at det er jentene som får skylda for at han ikke er der eller at han er der.

jeg er dritt lei av og bli slengt dritt til.

jeg er dritt lei av og hele tiden prøve og komme fram til den beste løsningen for oss alle 3.

jeg er dritt lei av og kontakte X antal kontorer og ingen av de kan svare meg konkret på noen ting.

og jeg skal liksom få overskudd til og bære fram et barn?

jeg trenger hjelp. har prøvd og snakke med familieværnkontoret, jordmor og Amathea. men de kommer bare med sånne teite svar som "det er helt normalt og ikke ha det helt bra nå"

"det er helt normalt og være uenig med barnefaren"

de klare ikke og gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre. livet mitt blir jo ikke noe bedre av at det liksom er normalt.

men det virker som om gutter kan ture frem som de vil helt fram til babyen kommer. og at dette er helt ok.

det virker forsovit som om de kan det etter babyen har kommet også.

hva skal jeg gjøre?

noen som har snakket med noen som det er noe fornuftig og få ut av?

orker ikke og ha det sånn lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør og sier han helt konkret? Er det noe som kan oppfattes som en trussel for deg? Plager han deg? Isåfall kan du anmelde han,for trusler,plagsom atferd etc. Det kan være nok til at han -om ikke annet -får seg en vekker. Sender han meldinger,eposter el.lign. bør du samle på disse,og ellers skrive ned samtaler og ting han gjør og sier,med datoer og klokkeslett. Da har du nemlig noe å slå tilbake med,hvis det skulle bli nødvendig noen gang! I en rettssak,en anmeldelse eller noe sånt. Det skal ikke være sånn nei,det er helt feil! Og det er ihvertfall bra at DU ser det!

Skrevet

Begynn hos psykiatrisk jordmor...

Skrevet

han har truet meg masse og sendt meg masse stygge meldinger. som at babyen ikke kan ha godt av og være hos meg også vidrer.

jeg har alle disse meldigene.

men det er ikke de som er det værste. det værste for meg er at han ikke skal være der før fødslen i det hele tatt og så skal han likosm dukke opp når babyen har kommet og være pappa, 8 timer i uken.

jeg gruer meg så fælt til at han skal gå over dørståkken min og holde babyen min. jeg tror ikke jeg greier og takle det psykisk.

Skrevet

fins det? hvordan får jeg tak i en sånn?

hilsen hi

Skrevet

faen der var det tydlig hvem jeg var.

Skrevet

Uff,det høres virkelig ikke godt ut for deg! Jeg skjønner godt at du ikke vil ha han i nærheten av barnet ditt,eller deg selv! Hva slags trusler har han kommet med? Hvis det er noe som er "egnet til å fremkalle alvorlig frykt" hos deg,som det heter, så kan du prøve å slå tilbake allerede nå ved å anmelde han for trusler feks. Du må få noen til å forstå hvor ille dette er for deg-feks. jordmoren du går til eller helsesøster? Fastlegen din? Eller altså politiet-det kan være en vekker for han hvis du viser at du kan slå tilbake med feks en anmeldelse. Han er nok egentlig en svak og ynkelig mann,siden han må tøffe seg sånn mot en gravid kvinne. Patetisk er det!

Skrevet

kan bruke nick jeg også:)

men snakk med lege eller jordmor snarest, be om henvisning til noen som kan hjelpe deg. jeg slet mye gjennom graviditeten, men våget ikke snakke med noen, tror det slet meg sånn ut at det var det som utløste svangerskapsforgiftning. det tar skikkelig på med en barnefar som svinger fra øyeblikk til øyeblikk. så langt jeg har fått med meg av innleggene dine, tror jeg vi sitter i ganske samme båt. jeg er ihvertfall her, hvis du trenger en å snakke med:)

masse lykke til deg og småen i magen ihvertfall:)

Skrevet

det er bare sånne standar trusler. om ikke du skriver under på 50/50 samvær så går jeg til rettsak.

om ikke du skriver under på 50/50 samvær så nekter jeg og kjøpe deg ut av huset.

det kommer til og gå ut over deg om du ikke skriver under.

også videre.

vill ikke anmelde han for det er sånn at om han får en anmeldeles på seg så mister han 500 000 kr som han skal få i arv om 1/2 år.

om jeg er redd han på noe vis så er det ikke pga truslene. for det er bare en feig gutt som prater. han turte ikke stille opp på familieværnkontoret en gang.

men jeg vil jo at babyen skal ha en pappa. for de to får det sikkert fint sammen. jeg kjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.jeg skal til legen på torsdag. jeg kan jo prøve og snakke med han

Skrevet

hei!!!!

vet ikke helt hvordan du har det men hadde det ikke alltid så lett heller da jeg gikk gravid!

Pappaen truet med dt ene å andre, skulle ta fra meg ungen, han skulle ha henne å jeg skulle kun få se henne anhver helg ol.

Nå e jenta mi snart fem måneder å han har ikke noe innteresse av henne, han har sett henne fem ganger å nå vi har ikke sett han på over to måneder!

Jeg sier ikke at du ikke må ta han alvorlig men noen bare truer å turer på for å lage livet surt for den andre!!!!

Lykke lykke til :)

min msn e [email protected] om du vil prate :)

Skrevet

Jamen,så fint! Det her er jo bare snakk om hvem som har et psykisk overtak. Du kan true han med at hvis han ikke holder opp å plage deg,så anmelder du han.Han vet at du vet at han da taper masse penger,og vips! så har du overtaket! Kan jo hende at det er så enkelt. Han velger å være en drittsekk mot deg,det betyr at du ikke trenger å være "snill" mot han heller. Tenker jeg da:) Det er vel bare snakk om at du skal slippe den dritten fra han gjennom svangerskapet ditt.

Skrevet

det hjelper aldri å ta sorgene på forskudd. Jeg synes du bør sette litt grenser for hvordan han får behandle deg, du er tross alt moren til barnet hans. Bare si rett ut at du ikke kommer til å skrive under på 50/50 før barnet er født, siden dette er en veldig ugunstig avtale for barnet (de første årene). Si også at du håper og tror at dere kan få til et godt samarbeid, og at du i så fall er positiv til å utvide samværet etterhvert. Men at dette må gjøres på barnets premisser. Se han inn i øynene og si så helt kaldt og rolig at han ikke kommer noen vei med trusler og barnslig drittslenging, og at det blir helt latterlig å ikke ville løse deg ut av huset. I så fall får han bare flytte ut selv, inntil dette er i orden.

Det skader heller ikke å si at du vurderer å anmelde han, om han fortsetter med trusler og trakassering. Nettopp pga at du er i en veldig sårbar periode nå, og han burde støtte deg i stedet for å plage deg.

Likestillingen innen barnefordeling er ikke kommet så langt, dessverre for de mange engasjerte og flotte pappaene i Norge. Så du skal ikke være redd for at han "tar fra deg" barnet. Prøv heller å være litt storsinnet og vise forståelse for at det ikke er lett å skulle bli far, når man vet at man ikke vil få ha den daglige omsorgen for barnet. Jeg mener ikke med dette å si at du skal la han ture frem, men at du kan strekke deg litt lenger for å finne en god tone med han enn du ellers ville gjort.

Ps: Ikke lov for mye, det er dumt å sette opp en avtale med veldig utvidet samvær allerede nå. Bedre å vente til du ser hvordan dere klarer å samarbeide.

Skrevet

Du kan aldri være anonym du "snartAlenemamma". Bare et lite tips til deg... Så mange skrivefeil kan kun være deg;-)

Gjest marie-s
Skrevet

For et tåplig innlegg av deg om det å klage på skrivefeil, get a life!

Gjest marie-s
Skrevet

Til dere begge:

Slutt med å ta på dere offer-rollen. Vis de typene at dere er sterk og ikke bryr dere om hva de sier eller prøver på. De fleste av det som holder på med trusler mister lysten når de ser det ikke har noen effekt lenger, at dere ikke bryr dere. Bruk heller litt tid til å sett dere inn i deres rettigheter og hva som har sedd i rettsvesenet først. De mister nok grepet om dere svarer kort på en melding: "Les paragraf det og det i den og den loven". Det stemmer faktisk det ordtaket som sier: "kunnskap er makt". På denne måten slipper dere å bli såret og dere kan lettere få til et sammarbeid senere når barnet er født.

Til hovedinnlegger:

Joda, jeg skjønner godt det kan være tøft når de kan ture frem slik det vil og plutselig dukke opp når barnet er født. Eneste tanken jeg kan gi deg når det gjelder dette er å prøv å tenk når barnet er født: "Jeg hadde ike klart å lage dette viduneret alene" Så selv om han er en stor egoist nå så hadde det heller ikke blitt noe barn uten han. Jeg ble selv alene når jeg var 3 mnd på vei og såg ikke faren før etter at sønnen vår var født, men jeg gav til slutt blaffen i han.

Også til snartAlenemamma:

Dersom dere begge står som eier av huset kan du bare sende et brev til forliksrådet, så må han enten betale deg ut, betale deg leie ellers så kan du etter dom der få beløpet trekt direkte fra lønna hans.

Og hvorfor være så snill med han? Om han forsetter med idiotiske trusler, så frtell han at du faktisk kommer til å anmelde han, og gjør han det igjen så anmeld han, for da har han kanskje ikke fortjent den arven du snakket om. Det skal mye til før en rett dømmer 50/50 samværfor da bør det først og fremst være et veldig godt samarbeid mellom foreldrene. Om du forteller han at han bare kan gå rettens vei og at han heretter kan snakke med din advokat så mister de fleste lysten på å forsette, for da ser de at de ikke har makten lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...