Gå til innhold

Svangerskapskontroll


Marre

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet når det vanlig med første svangerskapskontroll? Jeg var hos lege nesten med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og han sa at det ikke var vanlig med kontroll før i uke 10. Men for meg virker det som veldig mange går til kontroll mye tidligere!??! Noen som vet hva som er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tro ikke det er vanligere å gå för närmere 12 uker. Jeg skal på tidligere svangerskapskontroll, men det er på grunn av at jeg skal få tett oppfölging på grunn av problemer med tidligere svangerskap som er blitt avsluttet. På förste kontroll skal du uansett ikke gjöre noe annet enn å ta blodpröver, veing og utfylling av papirer. Ikke så veldig spennende. Så det er ikke noe å "stresse" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 10 - 12. Kan det være fordi det da er stor mulighet til å høre hjertet, tenkte jeg ???? samt at det jo kan være endel avvik fra første, andre og tredje terminutregning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte time i går, fikk beskjed om at det ikke var nødvendig å komme før i uke 10, så om tre uker skal jeg på første kontroll....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også på første kontroll i uke 10. Legesekretæren sa at det var mest vanlig.... Men det er vel individuelt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til fastlegen allerede til torsdag. Da er jeg kun 4+3. Har epilepsi og skal pga det få veldig tett oppfølging. Skal til nevrolog på Ullevål 29. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal i morgen allerede, da er jeg 6+4. Jeg ba om å få time når det var vanlig å få første time og da var det det jeg fikk. Synes det er greit å gå såpass tidlig da jeg har hatt jern og D-vitamin mangel og vil gjerne sjekke det tidlig. Selv om jeg uansett ikke kan putte i meg mer vitaminer og mineraler enn jeg allerede gjør nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være greit å ringe legen når man har testet hjemme, så forteller de vel når det passer. Min fastlege sa det er vanlig mellom 8-10 uke. Og som førstegangsgravid er det moro med alle milepæler som deler opp svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nær jag ringte til legen sa de att det var vanligt att ha førsta kontrollen i uke 8-12, men jag fick timme på nu på torsdag och då ær jag 6 + 4... så jag vet inte helt vad de menade med det...?

Fast jag tycker ju uansett att det kan var gott att komma lite tidigt på kontroll, jag har ju aldrig gjort detta førut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...