Gå til innhold

Trenger gode råd, erfaringer, søsken, vogn!!!


søskenforsøk

Anbefalte innlegg

HEI

Vi har en gutt som er ca 2,5 år i januar når søsteren eller broren kommer. Er så fryktelig usikker på hav vi skal gjøre med vogn.

Noen med erfaring?

Søsken vogn?

Hvor lenge bruker et barn vogn?

takk for svar.

( jeg har veldig lyst på søsken vogn, men mannen mener det er unødvendig... hm hm.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere trenger søskenvog eller ikke kommer litt an på hvor mye dere bruker vognen.

 

Jeg har litt mindre enn to år mellom mine og vi bruker vogn mye. Trodde først vi skulle klare oss uten søskenvogn, men det var helt umulig. Vi kom oss ingen steder. Vi bruker søskenvognen enda, og nå er han snart 3. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, for snart kommer enda en. Hva gjør jeg med ham da :o) Kanskje et sånt ståbrett til søskenvognen.

 

Hvis dere bruker vogn en del, går litt lengre turer osv så er det nesten helt nødvendig med en søskenvogn. Og det trenger ikke koste så forferdelig mye. Det er en god del brukte tvilling/søskenvogner for salg.

 

Lykke til, håper dere blir enige om en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tr@mpe skriver er det deres behov for vogn som vil avgjøre hvilken modell dere skal velge.Ferdes dere mye i bymiljøet?skog og mark?er begge ungene med samtidig? vil den største sitte i vogn osv.

Vi venter to tette-14 måneder mellom barna og vi er avhengig av søskenvogn. Eller rettere sagt JEG er det. Kjæresten mente først vi kunne ha to enkeltvogner og trille hver vår når vi skulle ut.Nå blir jo jeg hjemme alene på dagtid med barna og har lyst å komme meg ut når ikke han er tilstede.

Vi valgte først emmaljunga tvillingvogn med fire hjul, separate liggestillinger og bag i starten til den minste. alt var flott helt til vi skulle ha vognen inn ytterdøren.DET GIKK IKKE!! vognen var for bred. døren vår kan ikke lukkes helt opp og dermed blir alle tradisjonelle tvillingvogner for brede for oss.

 

Nå sitter vi å ser litt på Phil og Teds vognene. de finnes både som søskenvogn og enkeltvogner med påbyggningssete som kan festes foran eller bak. fordelen med sistnevnte er at den kan brukes til EN unge eller til begge når du trenger det. sjekk litt på internettsiden deres.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Tusen takk for at dere deler tanker og løsninger med meg!!!

tror det lir søsken-vogn,,, hm hm.... får se hvor mye penger som er igjen når tida er inne.

god helg alle

skal sjekke på nettet nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg driver også og kikker på søskenvogner for tiden. Storesøster vil være nesten 2 år når babyen kommer. Etter å ha sett på mange tvillingvogner har jeg funnet ut at mange av dem egner seg dårlig som søskenvogner. Vårt hovedproblem er i grunn at storesøster er så lang at hun ikke sitter/ligger godt i vogna. Derfor har vi Phil og Teds vogna med søskensete øverst på vår liste akkurat nå siden denne har så lang rygg. Men vi skal dra og se litt mer på den før vi bestemmer oss. Har testet ut vogner som OTH og TFK, men de dekket ikke våre behov som søskenvogn (men er sikkert flotte til tvillinger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...