Gå til innhold

Førstegangsfødende, vanligst å gå over termin?


Ninn (har født:)

Anbefalte innlegg

Lurer: føder de fleste førstegangsfødendekvinner før eller etter termin? Har selv hørt at det er fler som føder etter termindato...stemmer dette? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vet det!

 

Statestikken sier at gjennomsnittet av førstegangsfødene føder på dag 6 etter ul termin. Jm fortalte det. Samt at hun sa de fleste flergangsfødene føder noen dager før ul termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte en uke før terminen med begge... Nå går jeg kansje på overtid, har termin i morgen. Jeg ar 2 cm åpning også ble jeg strippet i dag.. Så vi for se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere, fint å vite, slik at jeg forventer å føde etter termindato slik at "ventetiden" nå ikke blir for lang....men lei er jeg uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk ingen ting på! nesten alle jeg kjenner får før termin... de som går over er gjerne de som gjør det hver gang de er gravide. Tror nesten det er en myte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte 3dager før. Mens nr 6 kom 15dager over tiden. Så jeg tar definitivt det med en stor klype salt. Det er så forskjellig at jeg kan ikke skjønne at de fremdeles sier det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en uke etter ul termin sist(første). Håper denne kommer litt før:) 19 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesiden til sykehuset mitt står det at mer enn halvparten av førstegangsfødenede går lenger enn termindato.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro hva dere vil, men statistikken tilsier et snitt på noen dager over termin, for 1.gangs. Makan til påståelighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er du anonym hvis du er så skråsikker? Velger å tro mest på de som signerer med nick jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte 9 dager før første gang jeg. Derfor er jeg livredd for å gå mye lenger denne gangen. prøver å la være, men jeg er litt innstilt på å få litt før denne gangen også.

 

Jeg tror nok det stemmer at man har større sjangs for å få litt over termin første gang, men det er sånne ting man ser hvis man studerer store tall! Hvis man kjenner 20 personer som har født, kan det godt hende at bare tre av dem gikk over tiden. Hvis man studerer 20 000 derimot, vil nok tallene vise noe annet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...