Gå til innhold

Tverrleie - erfaringer eller tips?


24timersmamma

Anbefalte innlegg

Var på UL idag, og fikk vite at Småen min ligger i tverrleie, med hodet til venstre og beina opp til høyre, som i en hengekøye... Er i uke 36 + 5 dager, og det var ikke en koselig beskjed å få, selv om alt annet så veldig bra ut (er det ikke rart hvordan vi klarer å fokusere på det negative?!...).

 

Har dere noen tips eller kjerringråd for hva man kan gjøre for å få hybelboeren til å snu seg med hodet ned? Annet enn akupunktur (som jeg kommer til å prøve). Er det noe annet man kan gjøre, jeg forsøker gjerne det meste. Har snakket til Småen og bedt ham om å gjøre som mamma sier, men det kan jo hende det alene ikke hjelper... :) Skal på ny UL om to uker, krysser fingrene for at han står opp-ned da, men kanskje noe jeg kan gjøre i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

venninnen min fikk beskjed av fødselslegen og hvile litt innimellom og strekke seg godt ut på en måte....legge seg i strekk en times tid hver dag. Alt ordnet seg for henne, men jeg vet ikke om det var strekkingen som hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Hadde baby i tverrleie på ul i uke 28. Fikk beskjed av sykehuslegen om å sove på samme siden som hodet lå, for å hjelpe han ned. Skader jo ikke å prøve.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...