Gå til innhold

Tverrleie - erfaringer eller tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL idag, og fikk vite at Småen min ligger i tverrleie, med hodet til venstre og beina opp til høyre, som i en hengekøye... Er i uke 36 + 5 dager, og det var ikke en koselig beskjed å få, selv om alt annet så veldig bra ut (er det ikke rart hvordan vi klarer å fokusere på det negative?!...).

Har dere noen tips eller kjerringråd for hva man kan gjøre for å få hybelboeren til å snu seg med hodet ned? Annet enn akupunktur (som jeg kommer til å prøve). Er det noe annet man kan gjøre, jeg forsøker gjerne det meste. Har snakket til Småen og bedt ham om å gjøre som mamma sier, men det kan jo hende det alene ikke hjelper... :) Skal på ny UL om to uker, krysser fingrene for at han står opp-ned da, men kanskje noe jeg kan gjøre i mellomtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

venninnen min fikk beskjed av fødselslegen og hvile litt innimellom og strekke seg godt ut på en måte....legge seg i strekk en times tid hver dag. Alt ordnet seg for henne, men jeg vet ikke om det var strekkingen som hjalp.

Skrevet

Hei! Har også hørt at det å legge seg flat skal hjelpe, så det skal jeg gjøre. takk for tips! :)

Skrevet

hei!

Hadde baby i tverrleie på ul i uke 28. Fikk beskjed av sykehuslegen om å sove på samme siden som hodet lå, for å hjelpe han ned. Skader jo ikke å prøve.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...