Gå til innhold

kan jeg det tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de sa på 3 mnd kontrollen at jeg kunne begynne å gi grøt da hun var 4 mnd, hun er nå 3 og en halv. og virker ikke som on hun blir mett på melken. hun er veldig stor og vil ha mat hele tiden. tror dere jeg kan begynne å gi litt nå?

blir veldig glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to første fikk grøt fra de var litt over tre mnd. Gikk veldig ra med de..:) Men han siste nekter og han er snart 7 mnd. Så prøv du, vil hun ha, så blir hun kanskje mere tillfreds..

Skrevet

Snuppen her var som din lille så hun fikk grøt fra hun var 3.5 mnd :) Har gått kjempefint, men hun får sviskesaft for ikke å bli hard i magen da.. Hvis du begynner med svisker samtidig som grøten og ikke venter på at hun skal bli hard i magen først så tror jeg overgangen kommer til å gå kjempe fint:)

Skrevet

Introduksjon av fast føde skal skje fra tidligst 4 mnd! (Mat for spedbarn - fått den på helsestasjon?) Så hold ut i 14 d til.

Skrevet

Følger hun vekstkurven sin da? Er vanlig at man må amme veldig ofte i fullammingsperioden.

Skrevet

ja, det kan du.....

begynne forsiktig med ett par t-skjeer...

men gi på dagtid først,hvis han sku reagere får han det på datid og ikke på natten! ;o)

Skrevet

Det er vanlig at de har mange økedager i den alderen.

Jeg holdt ut og det gikk over, hun ble mett av puppen etter noen dager. Jeg fullammer fortsatt og skal gjøre det i et par uker til - til hun er 6 mnd som det er anbefalt.

Vil anbefale å ikke gi opp med engang :)

LYkke til! Ring ammehjelpen om du trenger motivasjon

Skrevet

jeg prøvde i dag jeg og det gikk kjempefint:) hun får bare mme. og det er jo ikke bra for magen at de spiser det så ofte som hun gjør.

Takk for svar:)

Skrevet

Guten vår var og stor og ville ha mat ofte dei første 4 mnd ca. Kvar gong eg var på besøk hos svigers sa dei at "Du må nok snart begynne med tillegg til han, han er jo så stor!". ARGH!

Det at babyen er stor betyr _ikkje_ at den treng meir mat enn det du har. Tvert imot betyr det at den får meir enn nok mat. Viss du ikkje hadde hatt nok melk til babyen hadde den aldri lagt så godt på seg!

Det er ikkje anbefalt å gje babyen anna enn morsmelk eller morsmelkerstatning dei første 4 mnd, men mindre det er noko heilt spesielt. Dersom du ammar og har nok melk, er det best for babyen å bli fullamma til den er 6 mnd.

Skrevet

Prøv å holde ut 14 dager til. Det anbefaler jeg!

Og Ranveig, det samme sa de til meg: du må jo forstå at siden barnet ditt er så stor, må du jo forstå at han trenger mer mat. Da prøvde jeg å forklare dem at han har jo blitt så stor på kun morsmelk, og da sier det seg jo selv at morsmelk er mer en nok næring. Han fikk kun mm frem til han var 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...