Gå til innhold

Hvis man går over...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis man går over termin, hvordan er retningslinjene? Skal man på kontroll hos legen først og så henviser legen en til kontroll på sykehuset? I såfall hvor lenge etter termindato får man kontroll på sykehus? Og hvor ofte skal man kontrolleres i de 2 ukene (evt 3) man er på overtid?

 

Noen som vet eller har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her på Lillehammer skal man til poliklinisk us. av jordmor og evt. lege på føde avd. på dag 7. Har det ikke skjedd noe på dag 11 så legges man inn og blir evt. satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke på overtid selv sist gang - og håper jeg slipper denne gang også.

 

Tror det er vanlig at man de tre aller siste ukene går ca 1 gang i uka, og at man etter termin går ca hver 3. dag eller noe i den duren. Men det kan godt være at praksisen varierer fra kommune til kommune evnt lege til lege.

 

Uansett - tror det er når man er ca ei uke på overtid (ifl ul termin) så blir man sendt på overtidskontroll til sykehuset. Hvor det sjekkes at barnet har det bra. Hvis barnet har det bra må man nok smøres med tålmodighet en stund til. Igangsetting skjer jo som regel ikke før etter 14 dager etter ul termin, så fremt at ikke helsen til mor eller barn tilsier noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar dere, ja, varierer vel litt fra sted til sted, men jeg tror det er små forskjeller. Bare lurte i tilfelle jeg går over og også hvor ofte jeg skal til lege og når lege henviser meg til sykehus for overtidskontroll.

 

Jeg skal til JM til uka og lege i siste uke (uka etter der), etter det får vi se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...