Gå til innhold

herpes på tissen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har herpes der nede. Vil ikke sjekke det fordi jeg er redd kjæreste vil beskylde meg for ting og forlate meg. Har hatt det lenge før jeg traff han. Nevnte det en gang oghan frika ut.....rodde meg i land. Venter barn om 3 ukerer det farlig for barnet omjeg har utbrudd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tro det er lurt å spørre legen. Har hørt at ikke det er helt bra om du har utbrudd når du føder. Vet ikke om man kan få det bort, men har hørt at folk som har herpes, men ikke har utbrudd får sånn forebyggende kur før fødselen for å ikke få utbrudd.

Skrevet

Jeg har lest at om man har herpesutbrudd rett før fødsel kan dette i de fleste tilfeller kvalifisere til keisersnitt for å unngå å smitte babyen. Du bør ta dette opp med legen eller JM di.

Skrevet

Hei! :)

Er det ikke bedre at du får sjekket det, sånn at du unngår evt smitte til barnet, og til partneren din? Herpes smitter visstnok bare ved utbrudd, men etter som jeg har skjønt så er det sånn at hvis man først får det, så blir man aldri kvitt det, og må lære å ta sine forhåndsregler...

Herpes kan man ha i mange år uten utbrudd også, og jeg tror nok en god prat med kjæresten din kan unngå at du skal bli beskyldt for ting. Velger han uansett forlate deg pga noe sånt, så er han jo kanskje likevel ikke så mye å samle på? :)

Skrevet

Må si meg enig med Vims her altså................. han er ikke mye å samle på hvis han ikke stoler på deg når du sier at dette kom før han.

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sjekkes for gonore pga problemer med underlivet, dette var 2 år etter at jeg møtte mannen min.........

Jeg fikk helt sjokk og spurte legen hvorfor og han fortalte at dette er en av de sykdommene man kan ha uten at de slår ut i symptomer eller på tester.......... og dermed kunne jeg ha hatt dette siden før jeg møtte mannen min..........

Måtte hjem og fortelle at dette var noe jeg skulle testes for og hvis min var positiv så måtte han også ta seg en kur...... han ble forståelig nok litt overrasket, men stolte jo seff på meg og det legen hadde fortalt meg. Jeg hadde det heldigvis ikke og dermed slapp vi den kuren. Men hadde han gått fra meg da, hadde han bare kunnet gå!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...