Gå til innhold

Visste dere....


Gjest otilie venter på Lillebror

Anbefalte innlegg

Gjest otilie79

at man kan høre hjertelyden til babyen med å holde en gammel tørkerullhylse (den runde papp dingsen:) mellom øret og magen?

Jeg og typen min gjorde det ofte i forrige svangerskap, og det var veldig betryggende dersom jeg ikke hadde kjent noe bevegelse på ei stund:)

Er gravid i uke 15 nå, så det er ei stund til vi kan høre den her, men kansje noen av dere får glede av det:)

Lykke til alle sammen:)

 

(Man må lete litt før man hører hjertelyden, tror det letteste er å høre den på den siden ryggen til babyen er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går også med dorull. Men vi har prøvd mange ganger og aldri fått til. er i uke 39 nå så babyn burde være stor nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min har også prøvd dette flere ganger, men har aldri hørt noe... Jeg er i uke 43 (!) nå, så ikke for tidlig her heller;) Men tar gjerne imot tips hvis det noe man kan gjøre for å kunne høre bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også høre hjertelyden bare ved å legge øret inntil magen der hvor babyen ligger. Men pass på! det kan ende med at man får seg et sikkerlig sprak i øret hvis man ikke er helt sikker på hvor babyen ligger. Mannen min bomma sikkerlig å fikk seg er en liten smell ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min gjør d nesten hver kveld:) veldig koslig...

han bruker ikke noe for å høre...nok å bare legge øret inntil der babyen har ryggen. han har kunne gjort dette siden jeg var i uke 23 og er nå i uke 33...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...