Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Vi har nå mistet vår lille, faren har tatt avstand til meg og har reist bort... han forteller meg til stadighet at vi "ikke er sammen", "du visste hvordan det ville bli".... men før vår lille døde så sa han at han gledet seg til å bli far!!! Kan dere gutter være så snill å hjelpe meg å skjønne hva som foregår?? Jeg har det vondt nå når jeg har mistet den lille, hvorfor reagerer han som han gjør?? hvorfor reiser han bort når jeg egentlig trenger hans støtte??
Snart-pappa... nå pappa! Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 vet ikke... du vet jo mer enn oss. Gikk han når ha fikk rede på at dere mistet den lille?... Vi menn er ikke så flinke å snakke å sette ord på ting. Vi har heller lett for å sette oss ned i stillhet og sørge uten ord. Eller gjøre noe for å "rømme" vekk fra hendelsen. Vet ikke om dette hjelper noe? Men om han ønsker noe tid for seg selv, kan det fort bli verre om du presser han til noe. Den beste måten er å møte det med åpenhet ovenfor han. La han komme til deg, om han tør. Ikke snakk direkte om tema om det er det som sårer han. Snakke heller om nye ting... ikke tenk på det som har hendt. Få ham i tale, og la han komme med det om han vil. Om ikke, å du føler for å snakke om det, så vent. Vent til tingene er balansert og han føler seg trygg for å snakke om det. Ting kan ta litt tid!
vinterpappa Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Vanskelig spørsmål du stiller. Det eneste jeg vet er at folk takler sorg på forskjellige måter. Slike ting kan gripe dypt i folk, og det er ikke alltid at man er på sitt mest rasjonelle og fornuftige. Jeg aner rett og slett ikke hva du skal gjøre, men en slags dialog må dere jo få til. Uansett er det viktig at dere begge får tid til å komme dere gjennom dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå