Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 noen som kan hjelpe meg? jeg begynner i vikariat nå, med varighet i et år. Har nettop vært ute i permisjon med 1.mann. Ny permisjon starter i mars neste år. Det jeg lurer på er hvordan det blir med lønn under permisjonen.....vet jeg får frem til vikariatet opphører, men hva skjer etter det?? En annen ting: Jeg hadde veldig bekkenløsning under sist svangerskap og var endel sykemeldt. Er litt redd for at det samme skal skje denne gangen, sidn bekkenet allerede har begynt å melde sin annkomst:( Men kan jeg da sise opp på grunn av at jeg blir sykmeldt, f.eks i prøveperioden?
beri Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Vet ikke om dette hjelper deg, men: Da jeg var gravid begynte jeg i et vikariat i januar-05 (termin juni-05). Dette vikariatet varte fra 1.jan til 31.juli-05. Så jeg fikk vanlig lønn til og med juli-05. Deretter fikk jeg penger fra trygdekontoret. Jeg var også sykemeldt den siste mnd før fødselen, men det er jo det samme som å jobbe økonomisk sett...*Noe klokere?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Det ble litt klarere. Så da er det vanlig lønn etter at viakriatet er utløpt, men trygdekontoret som betaler? I så tilfell er det jo bra, var litt redd det ikke skulle komme noe penger etter det, og at jeg måtte melde meg arbeidsledig( og da rissikere å ut i arbeid etter aug 97)
beri Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 jada, så lenge man har jobbet minst 6 mnd før fødselen, har man rett på penger fra trygdekontoret. Du må jo velge da om du vil ha 80 eller 100% lønn, det kommer jo an på hvor lang permisjon du velger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå