Gå til innhold

hallo(",)


Gjest

Anbefalte innlegg

har vært å tatt ultralyd i dag, pga misstanke om stor baby.. fikk beskjed om at han antagelig var rundt 4 kilo. HJELP!! (kunne ikke være helt sikker, siden han har festa seg, og var langt nede i bekkenet..) men ho sa at ikke det var urovekkende stort, men jeg har to uker igjen til termin da..... syns det virka stort med 4 kilo nå da jeg! ho grafsa oppi skrufsa på meg (å gud, så vondt som det gjorde!!), og sa jeg hadde 1 cm åpning, og nesten helt utflata livmortapp. sa at babyn mest sannsynelig kommer før termin pga størrelsen og åpninga og livmortappen som nesten var helt moden. jeg spurte om slimproppen har gått, (jeg har ikke sett den..) og da sa ho at ho trodde den fortsatt var der, men nå når jeg var på do, var det noe brunaktig utflod i truseinnlegget.. er slimproppen mye slim eller bare litt? kan jo hende at jeg blødde litt fordi ho grafsa oppi der....? det kom litt blod når ho holdt på å. hmm.... er første ungen for meg denne her, så jeg har ikke helt peiling på hva som er vanlig.. hehe. skal ned til uka (hvis han ikke har kommet alt da) for å ta enda en ultralyd, for å se hvordan han vokser nå på slutten.. hvis han har blitt mye større, kommer de til å sette igang fødselen, og kanskje det til og med blir keisersnitt.. huffamei!! jeg er ikke så høy, 158 cm, så kanskje bekkenet mitt ikke er stort nok da...

 

men, jeg skal også ned til mandag også, for å ta blodprøve for å sjekke no glukosegreier... er ikke glukose sukker a? ho var kinesisk ho jeg var hos, skjønner dere, så jeg hadde litt trøbbel med å forstå hva ho sa..

 

kanskje ho var redd for at det er noe gæli med babyn...?? uten at ho sa det til meg.. siden jeg må ned å ta blodprøve, og ta ultralyd igjen.. hmm... prøvde å ringe jordmora som jeg går på kontroll hos, men ho har fri fram til onsdag.. typisk!!

 

hadde dere vært bekymra for at det skal være no gæli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glukose tror jeg de sjekker for å se at du ikke har diabetes.

 

Er 1.56 selv, og fikk estimert jenta mi også til å bli ca 3,8 kilo.

Tror det går greit å føde alt under 4,5 selv om vi er små av vekst :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, får håpe vi klarer å få pressa dem ut! ut kommer dem hvertfall, på en eller annen måte. dem sier jo at det kan være en feilmargin på +-500 gram, er ganske stor forskjeld det..

 

shii da, håper ikke jeg har fått diabetes!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er isåfall snakk om svangerskapsdiabetes, som du da vil være kvitt om få uker uansett:) De som utvikler det får ofte veldig store babyr og blir fulgt. Svigerinna mi fikk det og gutten hennes ble tatt med keisersnitt 2 uker før termin med den nette vekt av 4700:) Det er vanlig å sjekke etter glukose, så jeg hadde ikke bekymret meg unødvanidig.

 

Er selv en 158-159 og fødte "helt greit" en gutt på 4010g, 54cm, 34 hode. Altså jeg måtte klippes og revnet og slik, men det hadde ikke noe med bekkenet mitt å gjøre:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...