Gjest Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Brisbane ! I forbindelse med min manns jobb skal vi bo 10-11 mnd i Brisbane fra jan -07. Vi har tre jenter i alderen 1 til 4 år( fyller fem ). Er det noen som vet om det er lett og få "barnehageplass" og hva prisene ligger på ?
mmmTroika Skrevet 21. august 2006 #2 Skrevet 21. august 2006 Om det er lett eller ikke tror jeg kommer litt ann på hvilken suburb du bor i, og hvilken barnhage du prøver. Det er noen som er mer populære enn andre, de har litt forskjellige opplegg. Vi fikk barnehageplass til vår gutt på 2 med en gang vi spurte, vi dro til barnehagen vi ville ha og spurte om det var noe ledig. Ang pris kan vel det også variere med type barnehage, men vi betaler ca 200 norske kroner pr dag. Barnehagen vår er åpen i 12 timer, og vi kan ha barnet der så kort eller lenge vi ønsker. Mat er inkludert. Vi betaler den faktiske prisen en barnehage koster, fordi vi ikke har rettigheter til å få noe igjen fra "staten". Husk at skole/ barnehageåret starter i januar i Brisbane, så kanskje det er lurt å søke snart?
Line_85 Skrevet 23. august 2006 #3 Skrevet 23. august 2006 Hei hei Saa koselig da, velkommen til Brisbane Har en liten gutt paa 8 mnd som begynner i barnehage i Brisbane februar 07 pga jeg skal studere. Prisen ligger paa ca 50 dollar ( 250 kr) pr dag....noen dollar fra eller til, spoers nok litt i hvilken suburb osv. Her vi bor er det ganske "trangt" om plassen( naerme sentrum) saa vi maa legge inn soknad snart..
Gjest Skrevet 23. august 2006 #4 Skrevet 23. august 2006 Hei ! Takk for at dere tok dere tid til å svare. Vi driver å planlegge oppholdet fra Norge. Vi har vært inne på ourbrisbane sine sider og sett etter suburb . Vet dere om det er noen suburb som "ikke er barnevennlig" og som vi bør ungå. Vi regner med at vi kommer til å søke slik dere skriver og se hvor vi får barnhageplass. Og etterpå finne hus i området. Begynner ungene i Brisbane på skolen det året de fyller 5 ? For da hadde kanskje det vært aktuelt for den eldste. Er det vanskelig å få hus/leilighet i Brisbane ? Hvordan er det å bo i Brisbane ? Trives dere ? Vi gleder oss veldig , men det er mange spørsmål som dukker opp når man skal forflytte en hel familie
Line_85 Skrevet 24. august 2006 #5 Skrevet 24. august 2006 Hei igjen Vi bor i Spring Hill , altsaa veldig naerme byen, men ogsaa naerme 2 store parker og "South bank" hvor de har en "fake" strand og hvor jeg synes det er kjempe fint:) Jeg vet ikke om steder du burde unngaa dessverre....Er ikke saa kjent i de ulike suburbene, er jo maaaaange av de! Spors litt hva dere ser etter? Det aa finne hus/leilighet er ikke vanskelig, mener jeg da... Vi trives utrolig bra....myyyye fint vaer og koselige mennesker. De er ogsaa veldig opptatt av aa grille og bruke mye tid ute...Noe som jeg synes er supert. De har i de fleste parker satt opp griller (tilkobla gass) saa det er bare aa ta med maten;) Naa har vi bare en liten en paa 8 mnd, saa er ikke saa inne i naar de begynner paa skole osv dessverre. Om det er noe du lurer paa som kanskje jeg kan svare paa saa er det bare aa sende en mail til [email protected] ( to understreker) eller [email protected]
Gjest Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Hei Har hatt nettproblemer. Sender deg en mail i løpet av de nærmeste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå