Gå til innhold

Å nei, drit redd trenger svar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vondt i hodet og fant ikke paracet. Så jeg tok en ibux i stedet, men nå har jeg lest at det er farlig når man er gravid (jeg er 31 uker). Hvor farlig er det egentlig? Bør jeg ringe til sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ring å hør. det sikkert helt greit, men da har du iallefall snakka med de:) Ikke sitt og vær redd! Husk de svarer helt sikkert på 1000 reelle og rare spørsmål hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er nok ikke farlig, og ihvertfall ikke så langt ut i svangerskapet hvor alle organer er dannet. Men du kan jo ringe dersom du bekymrer deg, for å bli beroliget :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå har jeg ringt til jordmor. Hun sier at det gir økt risiko i forbindelse med fødsel og fare for blødninger, derfor sier de at man skal ligge unna ibux i 3. trimester. Heldigivis er det fortsatt en stund til jeg skal føde, så hun forsikret meg om at alt sikkert var i orden. Så vet dere også hvorfor man skal ligge unna ibux nå! Takker for svar likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står det om det i felleskatalogen.no ang bruk i 3. trim.

Men jeg vil ikke tro at en pille vil føre til følgende, men ring å hør med legen din hvis det beroliger deg.

 

 

"Bruk i 3. trimester kan gi følgende effekter for fosteret: Kardiopulmonal toksisitet (med prematur lukking av ductus arteriosus og pulmonal hypertensjon), renal dysfunksjon, som kan lede til nyresvikt og oligohydramnion. Moren og det nyfødte barnet kan få følgende effekter: Mulig forlenget blødningsperiode, en antiaggregerende effekt som kan forekomme selv ved svært lave doser, hemming av rieaktivitet og dermed forsinket eller forlenget fødsel. Overgang i morsmelk: Konsentrasjonen i morsmelk er ca. 1% av serumkonsentrasjonen. Det er lite sannsynlig at barn som ammes blir påvirket."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke tas i 3. trim fordi det er blodfortynnende. Man kan altså blø mere ved fødsel ol.

Skader ikke barnet direkte. Bare du unngår dem resten av sv.skapet, vil det nok ikke gjøre skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...