Gå til innhold

Brev til sykehuset!!


tutsi 77

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle skrive brev til sykehuset veldig snart for å fortelle litt om meg og graviditeten og hvilke forventninger jeg har osv..Kan noen please hjelpe meg å fortelle hva de skrev?Er så usikker hvordan jeg skal formulele meg og hva som er vesentlig å ha med i et slikt brev..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ihverfall mange som har gjort det..jm min anbefalte meg å skrive litt om hvordan jeg reagerer på stress og hvordan svangerskapet har vært, men er bare usikker hva som er relevant og slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et skjema vi skal fylle ut og gi føden når vi kommer dit. Punktene der er;

* er det noe som personalet bør vite om deg, for at de på en best mulig måte skal kunne støtte og hjelpe deg under fødselen.

* har du erfaringer fra tidligere fødsler som du ønsker å fortelle om

* har andres erfaringer og fortellinger påvirket din instilling til fødselen, og i tilfelle hvordan

* hvilke tanker gjør du deg ift smerte og smertelindring

* på hvilken måte tror du personalet kan støtte deg og din partner under fødselen

* er det noe som tilsier at du kan ha behov for ekstra hjelp og oppfølging ift amming og barseltid på sykehuset.

 

Jordmoren på føden sa det var veldig bra for dem å få noen tanker fra oss, så hvis dette ikke er vanlig praksis der dere skal føde så blir de sikkert fornøyd med et brev... De er jo der for å hjelpe oss!

 

Lykke til til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er en god ide jeg. Jeg ville tatt med info om:

-tanker om svangerskapet, hvordan det har gått, evt komlikasjoner

-hva som er "typisk" i familien, hvis det er noe

-hvordan du reagerer på stress, smerte osv

-hvilken kommunikasjonsstil som appelerer til deg/motiverer deg når det trengs (omsorgsfull eller kommando feks)

 

 

Ellers kan du jo kanskje få noen tips og stikkord fra denne, selv om den er aldri så amerikansk, hehe:

http://www.babycenter.com/calculators/birthplan/

 

En viktig ting med å skrive brev, er at du blir jo svært bevisst på dine ønsker og tanker rundt temaet fødsel.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ABC-avdelingen på Ullevål. Der har jeg fått utdelt disse spørsmålene som utgangspunkt for et brev til jordmoren:

 

- Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best mulig måte?

- Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, engstelig eller redd?

- Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren?

- Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være?

- Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skrevet at jeg feks ikke vil ha studenter eller andre nysgjerrige tilstede under min fødsel, også har jeg ønska de lykke til med meg :o) He he he, vet jeg kan være litt krass i kjeften om ikke folk hopper når jeg har vondt, så jeg kan jo like gjerne "unnskylde" på forhånd. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Levanger får vi et tosidig ark av jordmor med spørsmål om alt sånt, dette skal fylles ut og sendes inn 2 mnd før fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...