tutsi 77 Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Jeg tenkte jeg skulle skrive brev til sykehuset veldig snart for å fortelle litt om meg og graviditeten og hvilke forventninger jeg har osv..Kan noen please hjelpe meg å fortelle hva de skrev?Er så usikker hvordan jeg skal formulele meg og hva som er vesentlig å ha med i et slikt brev..
pippi78 & prinsessa :) Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Bare nysgjerrig, er det vanlig at man skriver et slikt brev?
tutsi 77 Skrevet 11. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2006 Jeg vet ihverfall mange som har gjort det..jm min anbefalte meg å skrive litt om hvordan jeg reagerer på stress og hvordan svangerskapet har vært, men er bare usikker hva som er relevant og slikt..
komplett familie Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 Jeg har fått et skjema vi skal fylle ut og gi føden når vi kommer dit. Punktene der er; * er det noe som personalet bør vite om deg, for at de på en best mulig måte skal kunne støtte og hjelpe deg under fødselen. * har du erfaringer fra tidligere fødsler som du ønsker å fortelle om * har andres erfaringer og fortellinger påvirket din instilling til fødselen, og i tilfelle hvordan * hvilke tanker gjør du deg ift smerte og smertelindring * på hvilken måte tror du personalet kan støtte deg og din partner under fødselen * er det noe som tilsier at du kan ha behov for ekstra hjelp og oppfølging ift amming og barseltid på sykehuset. Jordmoren på føden sa det var veldig bra for dem å få noen tanker fra oss, så hvis dette ikke er vanlig praksis der dere skal føde så blir de sikkert fornøyd med et brev... De er jo der for å hjelpe oss! Lykke til til alle
Murmeline Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 Jeg synes dette er en god ide jeg. Jeg ville tatt med info om: -tanker om svangerskapet, hvordan det har gått, evt komlikasjoner -hva som er "typisk" i familien, hvis det er noe -hvordan du reagerer på stress, smerte osv -hvilken kommunikasjonsstil som appelerer til deg/motiverer deg når det trengs (omsorgsfull eller kommando feks) Ellers kan du jo kanskje få noen tips og stikkord fra denne, selv om den er aldri så amerikansk, hehe: http://www.babycenter.com/calculators/birthplan/ En viktig ting med å skrive brev, er at du blir jo svært bevisst på dine ønsker og tanker rundt temaet fødsel. Lykke til!
Tredje nurk underveis Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Jeg skal føde på ABC-avdelingen på Ullevål. Der har jeg fått utdelt disse spørsmålene som utgangspunkt for et brev til jordmoren: - Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best mulig måte? - Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, engstelig eller redd? - Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren? - Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være? - Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far?
Stratos med 3 barn Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Jeg har skrevet at jeg feks ikke vil ha studenter eller andre nysgjerrige tilstede under min fødsel, også har jeg ønska de lykke til med meg ) He he he, vet jeg kan være litt krass i kjeften om ikke folk hopper når jeg har vondt, så jeg kan jo like gjerne "unnskylde" på forhånd. )
RundLurt? Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 På Levanger får vi et tosidig ark av jordmor med spørsmål om alt sånt, dette skal fylles ut og sendes inn 2 mnd før fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå