Ann-ch. Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 Hva er vanlig å ha i sanghefte? Hittils har jeg en sang,meny og bordplassering. Er det noe annet jeg kan ha? Noe humoristisk? Forslag noen?
Etaner Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Vi hadde ett par sider med "fra barnemunn". Jeg fant de på en dansk side. Har oversatt de selv, så det kan være litt rart noen steder. Men de er kjempe søte. Mange som satt og humra litt av dem.. Fra barnemunn, om bryllup og kjærlighet. - Forelskelse: Det er akkurat som å ha fødselsdag i magen. - Julia, 10 år - - Man kan finne en kone, hvis man grer sitt hår hver dag, helt til hun sier ja. - Jonas, 6 år - - Mange forelskede blir litt dummere. Litt bortreiste i sitt eget ytre landskap, lissom. - Emil, 10 år - - Du er nødt til å forelske deg, før du blir gift. Så når du er gift, så skal dere bare sitte sammen og lese bøker. - Kasper, 9 år – - Hvis man ikke gifter seg, blir man til en pepperbøsse. - Stine, 7 år - - Ikke glem navnet til din kone. Det lager rot i kjærligheten. - Frederik, 10 år – - Tilbring det meste av tiden med å elske hverandre i stedet for at gå på jobb. - Marie, 11 år – - Man blir gift, for da vet man, at man alltid kan komme hjem til noen. - Jirina, 8 år – - Bruden har slør på, sånn at mannen kan åpne for henne, når han har lyst. - Sondre, 11 år - - Presten skal gi brudeparet en ring i kirken. Ellers vet de ikke at de er gift. - Maria, 8 år – - Presten spør mannen, om han vil gå damen i møte i motvind. - Søren, 8 år – - Alle, som er gift, har ring på. Hvis de tar den av, er de umyndige. - Johannes, 9 år – - Presten sier: "Vil du ta denne her kone og beholde henne i lang tid. Så må du kysse henne". - Sofie, 7 år – - Man bestemmer selv, hvem man vil gifte seg med, hvis hun gidder. - Henrik, 9 år - - Det er godt å bli gift, hvis man ikke har en data eller noen andre man kan snakke med. - Pernille, 7 år – - Når man er forelsket, er det, som det står en og kiler én i magen hele tiden. - Jessica, 8 år - - Forskjellen på at bli gift og å ikke bli gift er, at det er dyrere at bli gift. - Sissel, 8 år - - I kirken lover de hverandre at leve, helt de dør av det. - Christopher, 9 år - Forskjellen på at ha et kjæledyr og en kjæreste er, at man ikke kan bli gift med en hund. - Jens, 8 år - - Når man er forelsket, kiler det i hjertet. - Maria, 7 år - - Et ekteskap er et sted, hvor man propper ting inn i, som man gjerne vil beholde. - Iben, 8 år - - Presten spør: "Vil du ære og begjære din hustru?" - Karl Emil, 7 år - - Et godt ekteskap er, når den ene lager poteter og den andre lager saus. - Anette, 10 år - - Når man er gift, har man et mye større ansvar. For man er jo hverandres ting. - Emil, 8 år - - Hvis konen siger til mannen, at han skal vaske opp, og han gjør det, vil de leve lykkelig. - Karina, 10 år - - Når bruden siger "ja" i kirken, sier presten: " Det var godt". - Frida, 8 år – - I kirken skal man overbevise presten om, at man er skapt for å være sammen. - Mette, 9år – - Lær deg å kysse godt, det kan få din mann til å glemme at du ikke tar ut søpla. - Zenia, 8år -
Gjest Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 I ett bryllup jeg var, hadde brudeparet laget en liste, eller en fortegnelse over alle gjestene. Navn og hvilken tilknytning de hadde til brudeparet. Eksempel: Eva Olsen Hans Olsen - brudens tante og onkel Hanna Hansen Hans Jensen - brudgommens grandtante med ektefelle Har du bare en sang? Det var lite, men det er kanskje bevisst? Ikke alle bryllupssanger er like enkle å synge... Men ofte vanlig å ha velkommen-sang og takk-for-maten-sang. Synes dessuten at idèen om sitater fra barnemunn var god. Alltid gøy å lese sånne!
Ann-ch. Skrevet 11. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2006 Har bare en sang som jeg hvet om foreløpig. Har tenkt litt på velkommen og takk for maten sang,men har ikke bestemt meg ennå. Er ikke så veldig begeistret for sanger i bryllup. Ellers hadde jeg tenkt og skrive bordplassering med tilknytning til oss.
Maud Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Hos oss blir det to sanger, meny, bordplassering og presentasjon av gjestene av type "marit er brudens venninne fra studietiden. Hun har masse kokebøker, liker lange turer i fjellet og er god på venninnekvelder med rødvin og lange samtaler". Hadde lurt på å ha det på rim, men vet ikke om jeg får det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå