Gå til innhold

P-piller etter graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer..er det sånn at man ikke skal bruke p-piller etter man har født??Har hørt at det ikke er bra..kan det virkelig stemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hører egentlig hjemme på DiB, men kan jo svare på denne fordet :-P Jeg fikk beskjed av min lege at jeg ikke skulle bruke p-piller pga ammingen.( hormonene går ut i melken) er en minipille man kan ta men ikke "vanlige" p-piller. Jeg kunne begynne på pillene igjen når jeg hadde sluttet å amme som hovedmat for gullet, dvs når hun kun f.eks får morgenpupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet en ny p-pille som du kan bruke etter fødsel og ved amming (ikke farlig for barnet). Gå inn på www.prevensjon.net så tror jeg det står noe om det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bruke en minipille som heter cerazette mens man ammer. Det er denne mange kaller "en ny p-pille", men er egentlig en minipille med samme tidsmargin som p-piller.

Vanlige p-piller skal man visst ikke bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg også lurt på. Hva er egentlig mest "vanlig" at man bruker av prevansjon mens man ammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det er nok prevangsjon å amme..bare man også ammer på natten..Men jeg har en venninne som ble gravid selvom hun ammet "fulltid" ..så stoler ikke helt på dette..ganske viktig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de sier jo at så lenge man fullammer, ikke har fått mensen tilbake etter fødsel og barnet er under 6 mnd, så skal amming til en viss grad fungere som prevensjon. Men kommer jeg til å tørre å stole på dette? Mange blir jo gravide allikevel. Om man får jo en eggløsning før mensen kommer tilbake, så... tror ikke man skal satse på at det er heeeelt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke satse på den naturmetoden :) Vil ikke ha to unger alt for tett etter hverandre - spesielt ikke gå igjennom oppkast h..... med en liten baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte minipillen etter førstemann. Innehoilder ikke det som er "farlig" men den MÅ tas til samme tid hver dag. Innenfor en time tror jeg det var. Lenge etter jeg slutta fikk jeg brått hetta da jeg så klokka var "for mye" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...