Gå til innhold

Ops!Prøver på nytt..Trenger råd ang pappaperm


sommerbarn06

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er lurest; At pappaen tar de to ukene fra fødselen av eller når jeg kommer hjem. Skal føde på Bærum så han kan uansett ikke være der om natta, pluss at vi har en gutt på 21 mnd fra før som han må ta seg av. Går i barnehagen om dagen da. Noen som har erfaring, gode råd. Tenker at dagene på sykehuset fort kan bli lange uten pappaen, var sammen på ullevål sist, men det vil sikkert være deilig å ha ham hjemme så lenge som mulig når jeg og babyen kommer hjem også...Håper noen kan svare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

jeg trodde de to ukene ble regnet fra fødselsdag. Her skal han være med på fødselen og da begynner hans to uker den dagen babyen er født etter hva jeg har forstått. Trodde ikke det var mulig å velge når de begynte, det er jo i forbindelse med fødselen at far får de to ukene, men mulig jeg har misforstått....

Andre som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei!

 

Min arbeidsgiver (som også er den samme arbeidsgiveren som far sin) sier at de to ukene normalt beregnes fra hjemkomst fra sykehuset, altså at far jobber fram til jeg kommer hjem.. Så her er det tydeligvis forvirring eller ulik praksis rundt omkring. Spør arbeidsgiveren til far- de vet sikkert hva de praktiserer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo 2 uker fra fødselen av som er forbeholdt far. Men det er opp til arb.giver om han vil betale lønn, så det kan vel sikkert diskuteres med arb.giver om dere tar 2 uker fra dere føder, eller fra dere kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...