Løvemor79 Skrevet 11. august 2006 #1 Skrevet 11. august 2006 I barnehagen til snuppa vil de absolutt at hun skal sove i vogn. Lykke til, sier jeg bare! Hun har ikke villet sove i vogn siden hun var liten baby. Nå er hun 2 år. De kan jo prøve, men jeg tror de kommer til å slite da. Hun er et ordentlig vanemenneske. Flere her som har vært ute for det "problemet", og hvordan gikk det?
beri Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Vår gutt har heller ikke villet sove i vogna siden han var helt liten. Begynte i bhg på mandag, og der sover han i vogna hver dag...uten problem. Tror de er så trøtte at de hadde sluknet hvor som helst
Gjest Skrevet 11. august 2006 #3 Skrevet 11. august 2006 Så rart at de er så bestemte på det. Trodde det var opptil foreldrene, jeg... Har de liten plass inne kanskje? I Vanjas barnehage velger foreldrene om de skal sove ute i vogn eller inne. Av de som sover inn, sover de minste i senger og de største på madrass på gulvet. Vanja sov i vogna si ute det første halve året. Så flytta hun inn siden hun var syk støtt. Nå sover hun på madrass på gulvet. Det går kjempefint, selvom vi aldri har gjort det hjemme.
Løvemor79 Skrevet 11. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2006 Hvis det absolutt ikke går, skal de la henne sove på reiseseng inne. De vil helst ha alle i vogn, både fordi det er sunt og fordi de har lite senger/plass inne (tror jeg). Vi får se da! Som du sier, blir de som regel mye trøttere i barnehagen, og ikke minst mere sulten. Hun har spist 2-3 skiver når hun har vært der, i motsetning til en halv skive hjemme! Vi får bare se hvordan det går da. Kanskje hun godtar det? )
beri Skrevet 11. august 2006 #5 Skrevet 11. august 2006 og hvis ikke hun godtar det, så får hun jo sove inne...
Løvemor79 Skrevet 11. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2006 Ja, hun får nok det. De er jo uansett de i bhg som må slite med det. :oP
beri Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Det var det jeg sa til de i bhg også...Det er jo egentlig deres problem hvis det ikke går...men nå gikk det jo greit da:)
La Perla Skrevet 11. august 2006 #8 Skrevet 11. august 2006 Hos oss var det omvendt. Han er vant til å sove i vogn, men de ville prøve la ham sove inne. Det gikk strålende første dag han var der, da la han seg og sovnet uten et knyst. Men etter det fikk de problemer. de prøvde i noen dager, men måtte alltid legge ham i vognen til slutt. Så nå har de forelslått at han kan sove ute til han er blitt helt trygg på barnehagen, og så prøver de evt. å venne ham til sengen inne utover høsten. Det er ingen gode steder å ha vognen ute, for det er så lite uteområde, så han blir lett forstyrret av de andre. men jeg synes forslagetderes var bra, så vi gjør det sånn. Den yngste storesøsteren hans var vant til å sove i vogn i den første barnehagen hun gikk i. Da vi flyttet og hun fikk ny barnehage måtte hun venne seg til å sove på madrass inne sammen med mange andre, men det gikk merkelig nok kjemegret. Det hadde jeg aldri trodd på forhånd. Så det kan jo hende du får deg en positiv overraskelse. De barnehageansatte er jo vant til mye og mange forskjelige slags barn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 I vår barnehage sover de ute i vogn slik at hvis det skulle begynne å brenne er det bare å trekke vognene vekk fra huset.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #10 Skrevet 11. august 2006 samme tenkte jeg da vesla begynte. hun bare ler og tuller når vi prøver å legge henne i vogn. Men i barnehagen hadde det gått kjempe bra!! Kan nok hjelpe at det er andre som legger h*n, nye rutiner på nytt sted:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå